پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
29 تير 1401 - 11:39

کابوس اسرائیل از ظهور شاخه جدید مقاومت در کرانه باختری

درحالی که صهیونیستها به هر حربه‌ای متوسل می‌شوند تا مقاومت فلسطین در غزه را نابود کرده و امنیت سرزمینهای اشغالی را تضمین کنند اما این تلاشها نتیجه عکس داده و اکنون شاخه جدیدی از مقاومت در کرانه باختری موجودیت خود را اعلام کرده است که نشان می‌دهد پس از این اشغالگران صهیونیستی از دو جبهه در محاصره قرار خواهند گرفت.
کد خبر : 12249

پایگاه رهنما:

اخیراً گروه «کتیبة طوباس» وابسته به سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری اعلام موجودیت کرده است. این گروه با نیروهای اشغالگر صهیونیستی که به شهر طوباس یورش برده بودند، مقابله کرده و در درگیری که بین مبارزان این گروه با نظامیان صهیونیست رخ داد خودروهای زرهی نظامیان صهیونیست زمینگیر شد. این گروه مسلح فلسطینی در بیانه‌ای انجام این عملیات را سرآغاز شروع فعالیت جهادی خود اعلام و وعده داد که جهاد و مقاومت در برابر دشمن تا پیروزی و آزادسازی سرزمین ادامه دارد. اعلام موجودیت این گروه مسلح فلسطینی در کنار تشدید مقاومت‌های مسلحانه در ماه‌های اخیر در کرانه باختری و انجام عملیات‌های استشهادی نوید شروع فصل جدیدی از مبارزات ضداشغالگری فلسطینیان در کرانه باختری و روزهای بحرانی آینده برای صهیونیست‌ها را می‌دهد.

رژیم صهیونیستی تاکنون فقط از سوی مقاومت غزه تهدید می‌شد ولی با تشکیل این گروه در کرانه باختری، از دو جبهه متفاوت مورد تهدید قرار خواهد گرفت. حضور مبارزان مسلح در کرانه باختری، مقاومت غزه را نیز تقویت خواهد کرد و در صورت وقع جنگ، فلسطینی‌ها می‌توانند از دو جبهه عرصه را برای دشمن تنگ کنند. باتوجه به اینکه رژیم صهیونیستی در دهه‌های اخیر شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری را افزایش داده و با این اقدام بسیاری از سرزمینهای فلسطین را غصب کرده است، لذا حضور این گروهها می‌تواند چالشهای امنیتی تل‌آویو را افزایش داده و با توسعه‌طلبیهای ارضی اسرائیل مقابله کند.

باتوجه به کارنامه درخشانی که گروه‎‌های حماس و جهاد اسلامی در غزه در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی از خود نشان داده‌اند، حضور شاخه جدید مقاومت در کرانه باختری این بار می‌تواند موفقیت‌های مقاومت را در این منطقه نیز تکرار کند. باتوجه به اینکه مقاومت فلسطینی‌ها در کرانه باختری از زمان تاسیس رژیم جعلی اسرائیل تاکنون در چارچوب انتفاضه سنگ بود اما اکنون فلسطینی‌های ساکن این منطقه مبارزه مسلحانه را در دستور کار قرار داده‌اند و همین مسئله سبب می‌شود تا اشغالگران و شهرک‌نشینان که همیشه به مسجدالاقصی و کرانه باختری یورش می‌بردند بعد از این همه جوانب احتیاط را در دتسور کار قرار خواهند داد و بی‌گدار به آب نخواهند زد. زیرا می‌دانند که در این صورت با گروهی مسلح روبرو خواهند شد که در دفاع از امنیت و جان و مال فلسطینی‌ها همیشه در حالت آماده باش قرار دارد و هر لحظه می‌تواند صهیونیستها را از کرده خود پشیمان کند.

 

توسل به شهرک نشینان برای دفاع از سرزمین‌های اشغالی

صهیونیستها که مسلح شدن کرانه باختری به شدت واهمه دارند، اخیرا اعلام کرده‌اند که می‌خواهند تا گروهی مسلح از شهرک نشینان را برای مقابله با تهدیدات از جانب فلسطینی‌ها تشکیل دهند. این درحالی است که همه ابزارهای امنیتی اسرائیل از سازمان جاسوسی موساد گرفته تا شینبت و اطلاعات ارتش نتوانسته‌اند در برابر فلسطینی‌ها موفقیتی کسب کنند و اکنون دست به دامن شهرک نشینانی شده‌اند که با شلیک یک گلوله از غزه فورا به سمت پناهگاهها یورش می‌برند و حتی برخی از آنها از ترس جان خود به مهاجرت از سرزمینهای اشغالی روی می‌آورند.

اگر تاکنون شهرک نشینان در سایه حمایت نظامیان صهیونیستی به کرانه باختری و مسجدالاقصی یورش برده و هتک حرمت می‌کردند به خاطر این بود که مطمئن بودند هیچ مبارز مسلحی در این منطقه حضور ندارد تا با آنها مقابله کند اما بعد از این همه چیز برای شهرک نشینان متفاوت خواهد بود و معادلات تغییر خواهد یافت. به عبارتی، متوسل شدن تل‌آویو به شبه نظامیان شهرک نشین برای تامین امنیت خود گویای این است که بعد از این هر صهیونیست باید از جان و مال خود دفاع کند و اوضاع امنیتی به مراتب بدتر از گذشته خواهد شد. این به آن معناست که بعد از این ارتش 6 میلیونی از صهیونیستها در سراسر سرزمینهای اشغالی شکل خواهد گرفت و همه آنها تمام روز خود را با ترس و وحشت از درگیری با فلسطینی‌ها به سر خواهند برد. این درحالی است که مقامات اسرائیل مدعی هستند که قدرتمندترین ارتش و سازمانهای اطلاعاتی و امنیتی منطقه را در اختیار دارند.

از طرفی، بسیج شهرک نشینان افراطی برای دفاع از امنیت صهیونیستها، سبب می‌شود آنها به بهانه‌های امنیتی، سرکوبگری‌های خود را در کرانه باختری تشدید کرده و آنرا توجیه کنند تا اجازه ندهند گروههای مسلح مثل قارچ رشد کنند. زیرا می‌دانند که اگر کرانه باختری مسلح شود، نمی‌توانند توسعه‌طلبی‌های ارضی خود را برای ساخت شهرک‌های جدید به ثمر برسانند.

همچنین با بسیج شهرک نشنیان، تل‌آویو سعی دارد تا جو وحشت را در کرانه باختری حاکم کند تا فلسطینی‌ها به این باور برسند که برای امنیت خود نباید اقدام مسلحانه را در پیش بگیرند و برخی فلسطینی‌ها مثل اعضای تشکیلات خودگردان که با صهیونیستها مراوداتی دارند را مجاب کنند که برای کاهش تنشها در این منطقه، مبارزات مسلحانه را محکوم کنند. هر چند تل‌آویو در این موضوع نیز اهداف پنهانی دارد که می‌خواهد با اختلاف‌افکنی، فلسطینی‌ها را در مقابل هم قرار داده و بتواند گروههای مقاومت را تضعیف کند. این درحالی است که فلسطینی‌ها دهه‌ها است که با وحشی‌گری‌های اسرائیل زندگی کرده‌اند آنهم بدون سلاح و با مشتهای گره کرده، و اکنون که سلاح در اختیار دارند هیچ ترسی از صهیونیستها نخواهند داشت و برای آزادسازی سرزمین اشغال شده خود مبارزات خود را ادامه خواهند داد. لذا، با تشکیل جبهه جدید مقاومت در کرانه باختری، بعد از این ترس و وحشت در سرزمینهای اشغالی افزایش خواهد یافت نه در مناطق فلسطینی نشین.   

در درگیریهای اخیری که در منطقه جنین بین فلسطینی‌ها و نظامیان اسرائیلی رخ داد و چند تن از فلسطینی‌ها با سلاح در مقابل آنها ایستادگی نشان داد که کرانه باختری آبستن اتفاقات جدیدی است. رهبران مقاومت در غزه بارها اعلام کرده‌اند که تنها راه مبارزه با اشغالگران اقدام مسلحانه است و صهیونیستها تنها زبان زور را می‌فهمند و گفته‌اند که در صورت مسلح شدن کرانه باختری با تمام توان از آنها حمایت خواهند کرد. حتی در نبرد «سیف القدس» بین غزه و ارتش صهیونیستی که سال گذشته انجام شد، حماس و جهاد اسلامی در حمایت از قدس و کرانه باختری وارد جنگ با اشغالگران شدند و با حضور شاخه جدید مقاومت بخشی از تامین امنیتی فلسطینی‌ها برعهده آنها قرار خواهد گرفت.

با شکل‌گیری اولین شاخه گروه مقاومت فلسطین در کرانه باختری، پس از این داشتن امنیت و آرامش برای شهرک‌نشنیان به رویا تبدیل خواهد شد و در صورت وقع درگیریها، صهیونیستها از دو محور محاصره شده و هزینه‌های تل‌آویو افزایش خواهد یافت تا هوس جنگ با فلسطینی‌ها به سرش نزند.  

منبع: الوقت

ارسال نظرات