- کشتار دانشجویان در ۱۶ آذر و یک سند تاریخی از شکنجه مخالفان با «خرس» در دوره پهلوی!
- آیا نبرد حضرموت نقشه یمن را تغییر خواهد داد؟
- یادداشت ها / آیا پایان ماه عسل صهیونیستها در سوریه نزدیک است؟!
- قیام جوانان سوری | پیام عملیات «بیت جن» برای جولانی و صهیونیستها
- بسیج تمدنساز، نفس آخر استکبار
- دومین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) با حضور رهبر انقلاب
- انصارالله: جنگافروزی عربستان علیه یمن عواقب سنگینی دارد
- منظور: برنامه هفتم با کار کارشناسی کمسابقه تدوین شد/ بخش بزرگ برنامه قابل اجراست
- ۶۵۶ میلیون دلار صادرات با «مجوزهای رد شده» /بازهم پای کارتهای اجارهای در میان است؟
- نصراللهی، استاد ارتباطات: مستند عبری تسنیم آغاز عصر جدیدی از حرکت رسانهای ایران است
- ایران لولای ژئوپلیتیک جهان
- یادداشت / کد حیفا
- حل مسائل ایران را از کنیسههای آمریکا طلب نکنید
- چرا رسیدگی به پرونده شهید آرمان علیوردی طولانی شده است؟ / نقش هر یک از متهمان در وقوع قتل باید مشخص شود
- جنگ بیشتر؛ سفره کوچکتر | تاثیرات اقتصادی تنش افغانستان و پاکستان
شنبه ؛ 22 آذر 1404 تخلیه کشتی اقیانوس پیما ۷۰ هزار تنی گندم در چابهار
کشتی ۷۰ هزار تنی حامل گندم یکی از کشتیهایی است که هم اکنون در حال تخلیه بار خود در این بندر است و در هر ساعت ۶۰۰ تن گندم در این اسکله تخلیه میشود.
موقعیت جغرافیایی و استراتژیک دریای مکران بهدلیل قرارگرفتن در خارج از محدوده خلیجفارس و تنگه هرمز باعث شده تا پیوند ما به اقیانوس هند و آبهای آزاد به صورت مستقیم امکان پذیر باشد. بندر شهید بهشتی در چابهار و کرانهٔ دریای عمان و اقیانوس هند نیز زمینه مساعدی برای بازرگانی و دسترسی به آبهای آزاد ایجاد کرده است..
این بندر در وسعتی به مساحت ۲۴۰ هکتار و محوطههای بارانداز ۱۶ هکتاری با ۳۰ هزار متر مربع انبارهای مسقف امکان ورود انواع شناورهای تجاری به ویژه کشتیهای اقیانوسپیما را دارد.
تخلیه محمولههای غلات یکی از مهمترین اقدامات درحال انجام در بندر شهید بهشتی چابهار است و تجهیزات مکنده غلات که به صورت مکانیزه انواع غلات را از کشتیهای باری تخلیه و در کشندهها بارگیری میکنند، این امکان را فراهم کرده که تخلیه کشتیهای بزرگ با آبخورهای چند ده متری، به سرعت در اسکلههای این بندر انجام شود.
کشتی ۷۰ هزار تنی حامل گندم یکی از کشتیهایی است که هم اکنون در حال تخلیه بار خود در این بندر است و در هر ساعت ۶۰۰ تن گندم در این اسکله تخلیه میشود.
با توجه به وقوع جنگ اوکراین و روسیه، جهان با معضل تامین گندم و غلات مواجه شده و تامین گندم در این شرایط زمانی، یک اقدام استراتژیک در جهت تامین امنیت غذایی کشور است.
با وجود تمامی ظرفیتهای مهم و حیاتی منطقه چابهار و بندر شهید بهشتی، متاسفانه این منطقه نتوانسته رونق قابل قبولی در صادرات و واردات داشته باشد و همین عدم رونق، باعث محرومیت ساکنان این منطقه شده است؛ رونقی که بارها در تاکیدات مقام معظم رهبری به آن اشاره شده و عمل به این تاکیدات، کار ویژهای را طلب میکند.
این بندر در وسعتی به مساحت ۲۴۰ هکتار و محوطههای بارانداز ۱۶ هکتاری با ۳۰ هزار متر مربع انبارهای مسقف امکان ورود انواع شناورهای تجاری به ویژه کشتیهای اقیانوسپیما را دارد.
تخلیه محمولههای غلات یکی از مهمترین اقدامات درحال انجام در بندر شهید بهشتی چابهار است و تجهیزات مکنده غلات که به صورت مکانیزه انواع غلات را از کشتیهای باری تخلیه و در کشندهها بارگیری میکنند، این امکان را فراهم کرده که تخلیه کشتیهای بزرگ با آبخورهای چند ده متری، به سرعت در اسکلههای این بندر انجام شود.
کشتی ۷۰ هزار تنی حامل گندم یکی از کشتیهایی است که هم اکنون در حال تخلیه بار خود در این بندر است و در هر ساعت ۶۰۰ تن گندم در این اسکله تخلیه میشود.
با توجه به وقوع جنگ اوکراین و روسیه، جهان با معضل تامین گندم و غلات مواجه شده و تامین گندم در این شرایط زمانی، یک اقدام استراتژیک در جهت تامین امنیت غذایی کشور است.
با وجود تمامی ظرفیتهای مهم و حیاتی منطقه چابهار و بندر شهید بهشتی، متاسفانه این منطقه نتوانسته رونق قابل قبولی در صادرات و واردات داشته باشد و همین عدم رونق، باعث محرومیت ساکنان این منطقه شده است؛ رونقی که بارها در تاکیدات مقام معظم رهبری به آن اشاره شده و عمل به این تاکیدات، کار ویژهای را طلب میکند.
منبع: خبرگزاری میزان
اشتراک گذاری:
گزارش خطا




















ارسال نظرات