پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
26 ارديبهشت 1401 - 11:42

سخنگوی وزارت خارجه: برگشت طرف‌ها به وین منوط به پاسخ آمریکاست

سخنگوی وزارت خارجه با اشاره به سفر انریکه مورا به تهران و تحرکات رژیم صهیونیستی گفت: در این سفر برخی راه‌حل‌هایی پیشنهاد شد و طرف آمریکایی اگر پاسخ دهد می‌توانیم در موقعیتی قرار بگیریم که همه طرف‌ها به وین برگردند.
کد خبر : 11777

پایگاه رهنما:

 

سعید خطیب‌زاده امروز در یک نشست خبری با اشاره به سفر انریکه مورا به تهران و تحرکات رژیم صهیونیستی بیان داشت: هر موقعی که ابتکاری انجام و تحرکی در حوزه دیپلماسی انجام می‌شود، رژیم جعلی اشغالگر قدس تحرکات خود را بر ضد دیپلماسی انجام می‌دهد و چیز جدیدی نیست.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه در ادامه تماس‌ها بین ایران و هماهنگ کننده مذاکرات وین انجام می‌شد گفت: دکتر امیرعبداللهیان و جوزف بورل توافق کردند تماس‌ها به صورت حضوری انجام شود و مورا به تهران آمد و مذاکرات بسیار جدی و معطوف به نتیجه و همراه با ابتکارات خاص از طرف جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

وی افزود: در این سفر چند دور گفت‌وگوهای طولانی با همتای ایرانی، آقای باقری، برگزار شد. برخی راه‌حل‌هایی که پیشنهاد شد و طرف آمریکایی اگر پاسخ دهد ما می‌توانیم در موقعیتی قرار بگیریم که همه طرف‌ها به وین برگردند. اگر امروز ایالات متحده تصمیم سیاسی خود را اعلام کند می‌توانیم گام مهمی را در راستای پیشرفت مذاکرات انجام دهیم.

خطیب زاده در خصوص تغییر نگاه ایران به طالبان اظهار داشت: سفرهای بین ایران و شخصیت های افغانستانی و حتی هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان به طور معمول انجام می شود و چیز جدیدی نیست. موضع جمهوری اسلامی ایران یک موضع اصولی و مبتنی بر واقعیت‌های افغاستان و اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان مسؤولیت قطعی برای تامین امنیت در داخل افغانستان و این‌که گروه‌های تروریستی تهدیدی علیه همسایگان نباشد دارد و تلاش کند که به سمت تشکیل دولت فراگیر و همه شمول در افغانستان برود. و این موضع ماست که در طی ماه های گذشته پیگیری شده است. ما درباره همه مردم افغانستان به شمول همه اقوام و گروه ها جدی و نگران وضعیت آنها هستیم.

تکمیل می‌شود

ارسال نظرات