جمعه ؛ 30 شهريور 1403
21 فروردين 1401 - 09:38
چرا ما شکست نمی‌خوریم؟

فتح سنگر به سنگر عزتمندی در انقلاب اسلامی

باوجود توطئه‌های شبانه‌روزی دشمن، انقلاب اسلامی ایران حرکت شتابان خود ادامه داده و همواره دسیسه‌ها را خنثی کرده است. امام بزرگوار امت با دستی خالی در برابر رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و تا بن دندان مسلح مبارزه نمود و عزتمندانه انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند......
کد خبر : 11511

پایگاه رهنما:

نخست‌وزیر پاکستان در برابر دوربین‌های تلویزیونی ظاهرشده، یک نامه را در دست گرفته و می‌گوید: برخی دولت‌های خارجی می‌خواهند حکومت من را سرنگون کنند! عمران خان کمی مکث کرده و ادامه می‌دهد آمریکایی‌ها مرا تهدید به سقوط کرده‌اند. مدتی بعد مشخص می‌شود که دولت پاکستان به دلیل آنکه سیاست‌های آمریکایی‌ها را به‌درستی اجرا نکرده مورد غضب قرارگرفته و برخی نمایندگان مجلس آن کشور با گرفتن پول و وعده مقام زیر پای نخست‌وزیر را خالی کرده‌اند. سرنوشت عمران خان ماجرای عجیبی است، آمریکایی‌ها حتی حاضر نشدند یک روز بیشتر از قبل یک دولت ناهماهنگ با خود را تحمل کرده و آن را ساقط کردند. در میانه جنگ‌های منطقه‌ای و بین‌المللی این سؤال پدید می‌آید که چگونه انقلاب اسلامی ایران توانسته است خود را در برابر طوفان‌های زمان حفظ کرده و آن نهال نورس را تبدیل به درختی تناور کند؟
باوجود توطئه‌های شبانه‌روزی دشمن، انقلاب اسلامی ایران حرکت شتابان خود ادامه داده و همواره دسیسه‌ها را خنثی کرده است. امام بزرگوار امت با دستی خالی در برابر رژیم ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و تا بن دندان مسلح مبارزه نمود و عزتمندانه انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند. پس از پیروزی انقلاب نیز شعار مهم دیپلماتیک ایران نه به شرقی و غربی‌ها بوده است؛ و در تمامی این سال‌ها دشمن لحظه‌ای برای صدمه زدن به ارکان نظام دست برنداشته است. ملت ایران در مقابله تجاوز؛ جنگ؛ تهدید، ترور و مکر دشمن مقاومت کرده و به‌جای نشان دادن انفعال و تسلیم ایستادگی کرده است. این مقاومت راز «عزتمندی» انقلاب اسلامی در ۴ دهه گذشته است. بدون تردید ریشه این قدرت و عزت در ایمان، تقوا، توکل بر خدا، رهبری حکیمانه و الهی امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، وحدت، اتحاد و بصیرت مردم و پیشرفت‌های علمی، نظامی، اجتماعی و خون شهیدان والامقام همچون شهید حججی و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی است که انقلاب اسلامی از آن برخوردار بوده است.

• عزتمندی جمهوری اسلامی ایران در دنیای امروز
رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره عزتمندی انقلاب اسلامی در سخنرانی‌شان در سال ۹۶ می‌فرمایند: در امرِ کیفیت حضورِ جمهوریِ اسلامی در دنیای امروز، بحمدالله جمهوری اسلامی موفّقیات داشته، «وَلِله العِزَّةُ وَلِرَسولِه؛ وَلِلمُؤمِنین» الحمدالله جمهوری اسلامیِ مؤمن، مشمول این آیه شریفه شده و این عزت را دارد؛ خدا را شکر می‌کنیم؛ این را باید نگه‌داریم. باعقل، باتدبیر، با فکر درست، با نقشه درست، با اشتباه نکردن در نوع مراودات، نوع تصمیم‌گیری‌ها، نوع حرف زدن‌ها، باید این عزت را حفظ کنیم و ان‌شاءالله بیشتر کنیم.
جمله راهبردی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نشان می‌دهد که مسیر عزتمندی و سربلندی یک ملت به رفتار و عملکرد آن بستگی دارد؛ تاریخ به ما نشان می‌دهد که در نقاط حساس توانسته‌ایم تصمیمات درست گرفته و مؤثر عمل کنیم. تاریخی‌ترین سند مبارزاتی حضرت امام (ره) با آیه شریفه «قُلْ انَّما اعِظُکم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لِلّهِ مَثنی وَ فُرادی» آغاز می‌شود. ایشان در ابتدای پیام که خطاب به همه مسلمانان و علما و روحانیون نوشته‌اند آورده‌اند: «خودخواهی و ترک قیام برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده و همه جهانیان را بر ما چیره کرده و کشور‌های اسلامی را زیر نفوذ دیگران درآورده است.» این جمله تاریخی نشانه‌های مهمی در خود دارد. امام خمینی (ره) اولین مانع از عزت مسلمانان را سازش با استکبار می‌دانند، از همین روی ایشان در اولین کنش‌های سیاسی در برابر قانون آمریکایی انقلاب سفید و پس‌ازآن کاپیتولاسیون ایستادگی کرده و در دیوار بلند استعمار جهانی ترک پدید می‌آورد. عزتمندی امروز جمهوری اسلامی ایران ناشی از آن عمل الهی است که هرگونه کرنش در برابر استکبار را جایز نمی‌داند. مروری ساده بر حوادث نشان می‌دهد که رژیم‌هایی، چون صدام، اشرف غنی؛ مبارک و بن علی به این دلیل سقوط کردند که به‌جای اعتماد به میل درونی ملت به دیوار کج دولت خارجی تکیه داده و با اولین تحرک، آجر‌های آن حائل ریخته و دچار فروپاشی شدند. درحالی‌که مردم ایران در روز‌های سرد و گرم همواره پشتیبان ولایت‌فقیه بوده و در برابر حوادث و فتنه‌های روزگار سپر بلای نظام شده‌اند، در سویی دیگر برخی ملت‌ها فرش قرمز زیر پای سرباز خارجی پهن کرده و استقلال و عزت خود را فروخته‌اند.

• خودباوری رمز پیروزی و عزتمندی
موتور محرک هر جامعه به اقدامات درونی آن بستگی دارد. خودباوری بخشی مهم از تحرک درونی و عامل بالقوه در عزتمندی یک ملت است، یک کشور زمانی می‌تواند از خود دفاع کند؛ که متکی‌به‌خود بوده و اراده درونی برای حل مشکلات خود داشته باشد. رهبر معظم انقلاب اسلامی دراین‌باره می‌فرمایند: «برای اینکه دنیا روی شما حساب کند، شما باید خودتان را قوی کنید. برای اینکه دنیا مجبور بشود عزت و کرامت شما ملت ایران را نگه بدارد، باید به خودتان متکی بشوید و نیرو‌های ذاتی خودتان، نیروی علم، نیروی اقتصادی، نیروی کار و قدرت دفاع نظامی را شکوفا کنید. اگر ملتی قوی و یکپارچه شد، اگر ملتی به خدا متکی بود و از شیطان‌ها نترسید، آن ملت، حتی دشمنانش را وادار خواهد کرد که برای او احترام قائل بشوند.»
به اعتقاد مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت‌ها باید به خودشان تکیه کنند تا بتوانند عزتی که شایسته آن‌اند را به دست بیاورند: ایشان دراین‌باره می‌فرمایند: «آن ملتی که قدر خودش را دانست و از قبول ذلت دوری کرد، عزیز خواهد شد. ملت‌هایی را که می‌بینید ذلیل شدند، خودشان تن به ذلت دادند. اگرچه هر ملتی برای تأمین سعادت و عزت خود، به حرکت سازندگی نیازمند است، اما در این راه، به کسی احتیاج نداریم، زیرا این ملت، ملتی با میلیون‌ها نیروی انسانی و با ذخیره بسیار با ارزشی از تجربه‌ها و سرمایه‌ها، سرمایه‌های مادی، سرمایه‌های انسانی، سرمایه‌های معنوی و دانش و تجربه است. این ملت، خیلی چیز‌ها را در درون خود دارد. ما اگر همه دروازه‌هایمان را هم ببندیم، از پا نخواهیم افتاد. ما به خودکفایی نسبی کاملی در همه جوانب رسیده‌ایم. اگر این ملت، یک‌وقت مصلحتش ایجاب کند که همه در‌ها را هم ببندد، می‌تواند. بدانید که اگر چنان روزی برای ملت ایران پیش آید، روز فرج است. چرا؟ برای اینکه ما همیشه آن‌وقتی که احساس کرده‌ایم باید از خودمان استفاده کنیم، درخشیده‌ایم.»
اندیشکده خانه آزادی وابسته به وزارت خارجه آمریکا در یک تحقیقات میدانی باهدف براندازی در ایران درباره اتکا به درون در جمهوری اسلامی ایران می‌نویسد: «ایرانی‌ها حاضرند سختی بکشند؛ اما اجازه ندهند یک سرباز خارجی روی خاک آن‌ها راه بروند؛ این حس تنها یک اثر ناسیونالیستی نیست، بلکه اندیشه‌ای معنوی در پشت آن قرار دارد. آمریکا از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، درصدد ایجاد قدرت جهانی بود و آن‌که مقابل این تاخت‌وتاز ایستاد و به دیگران جرئت داد، جمهوری اسلامی ایران بود که جنگ ۷ هزار میلیارد دلاری آمریکا برای اشغال قلب خاورمیانه و حکومت برجهان را نابود کرد. جمهوری اسلامی، هنگامی در مقابل سلطه‌طلبی غرب ایستاد که چین و روسیه سپر انداخته بودند؛ و آمریکا تا مرز‌های غربی روسیه و دروازه‌های جنوبی چین در تایوان و هنگ گنگ پیش رفته بود.» انقلاب اسلامی با وجود همه خباثت‌ها و نیرنگ‌های دشمنان، در مسیر خود حرکت کرده و حال‌آنکه مستکبران، مطابق توطئه‌های خود، هرسال گفتند جمهوری اسلامی، ظرف چند هفته تا چند ماه دیگر سقوط می‌کند. انقلاب اسلامی باعزت ماند، درحالی‌که هشت رئیس‌جمهور آمریکا و دیکتاتور جنایتکار عراق نابود شدند؛ استکبار شوروی فروپاشید و استکبار آمریکا دوپاره شده و در منطقه غرب آسیا تحقیر می‌شود. این عزتمندی ملت ما بود که در اوج فشار حداکثری آن پیر فرزانه به نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد که هیچ پیامی برای آن جنایتکار ساکن در کاخ سفید ندارد. این اطمینان و عزتمندی ناشی از پیروزی‌ها در فتح سنگر به سنگر، بی‌شباهت به اطمینان پیامبر (ص) از پیروزی بر کفار در مکه نیست، ما به آن آیات الهی که بشارت بر مسلمانان در سخت‌ترین لحظات اسلام عزیز می‌داد؛ ایمان کامل داریم.

ارسال نظرات