پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
20 فروردين 1401 - 11:56

چشم انداز تحریم ها علیه روسیه

آمریکا به عنوان ابرقدرت اقتصادی جهان، همراه متحدانش، نیمی از تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارد.....قدرت تحریم کننده آمریکا با استفاده از سلاح دلار، اغلب علیه کشور‌های ضعیف موثر واقع شده است...
نویسنده :
امیرعلی ابوالفتح
کد خبر : 11499
۱ - آمریکا به عنوان ابرقدرت اقتصادی جهان، همراه متحدانش، نیمی از تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارد؛ با این حال، قدرت تحریم کننده آمریکا با استفاده از سلاح دلار، اغلب علیه کشور‌های ضعیف موثر واقع شده است.
۲ - وقتی کوبای محصور در آب‌های اقیانوس یا ونزوئلای محبوس در آمریکای لاتین می‌توانند سال‌ها در برابر رژیم تحریمی ایالات متحده مقاومت کنند، روسیه به عنوان ابرقدرت انرژی جهان، جای خود دارد.
۳ - تحریم‌های آمریکا و شرکایش مشکلات و گرفتاری‌های فراوانی را برای کشور‌های هدف، به ویژه علیه شهروندان ایجاد می‌کنند، اما سوابق تاریخی نشان می‌دهد، اهداف تعیین شده برای اعمال تحریم ها، اغلب محقق نشده است.
۴ - به کارگیری مداوم و اعتیادگونه از تحریم‌های مالی آمریکا علیه طیف وسیعی از افراد حقیقی و حقوقی در جهان، دنیا را به تدریج در برابر تحریم‌های آمریکا، ایمن می‌کند یا حداقل، راه‌های دور زدن آن را افزایش می‌دهد.
۵ - حتی اگر هم قرار باشد فدراسیون روسیه به سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی دچار شود، آیا غربِ وابسته به انرژی و محصولات غذایی روسیه، ۸۰ سال فرصت دارد که به انتظار فروپاشی مجدد در سرزمین روس‌ها بنشیند؟
۶ - همه محاسبات غرب در اتخاذ سیاست‌های تحریمی علیه روسیه برهم خواهد خورد اگر اقتصاد دوم جهان – چین – به کمک دومین قدرت نظامی جهان – روسیه – بشتابد که با توجه به ادامه تنش‌ها میان چین و غرب، این اتفاق دور از انتظار نخواهد بود.
منبع:روزنامه خراسان

ارسال نظرات