پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
30 تير 1397 - 17:57

ضرورت وحدت و همگرایی در جبهه انقلاب

گرچه وحدت وهمگرایی نیرو‌های انقلاب، امری بدیهی و اهمیت و ضرورت آن نیز مسلم و قطعی به نظر می‌رسد، اما برخی غفلت‌ها و رقابت‌ها در کنار القائات نفوذی‌ها و آثار جنگ نرم در سطوحی به آن لطمه زده که امروز دشمن به دنبال تحقق راهبرد کثیف بی ثبات سازی داخلی از طریق شکاف‌ها و اختلافات است.
نویسنده :
رسول سنایی راد
کد خبر : 1141
گرچه وحدت وهمگرایی نیرو‌های انقلاب، امری بدیهی و اهمیت و ضرورت آن نیز مسلم و قطعی به نظر می‌رسد، اما برخی غفلت‌ها و رقابت‌ها در کنار القائات نفوذی‌ها و آثار جنگ نرم در سطوحی به آن لطمه زده که امروز دشمن به دنبال تحقق راهبرد کثیف بی ثبات سازی داخلی از طریق شکاف‌ها و اختلافات است.
حمله به ثبات داخلی کشورمان به مثابه نوعی کنش از سوی دشمنان بیرونی با کمک و همراهی پادو‌های داخلی آنان به حساب می‌آید که با فشار‌های سه گانه (اقتصادی، روانی و عملی) دنبال می‌شود تا مردم را به ستوه آورده و مقابل حاکمیت قرار دهد. دشمنان پیشرفت و اقتدار کشور عزیزمان با توهم دامن زدن به امواج اعتراض‌های مردمی و موج سواری برآن به تکرار حوادث دی ماه ۹۶ و فتنه ۸۸ چشم امید دوخته اند که به زعم آنان می‌تواند فرسایش اقتدار و امنیت نظام و واداشتن مسئولان به سازش را به دنبال داشته باشد. از این رو، ایجاد اخلال در اقتصاد و معیشت مردم با تشدید تحریم‌ها در کنار برخی غفلت‌ها و خیانت‌های داخلی می‌تواند به سرمایه اجتماعی نظام به عنوان پشتوانه اصلی اقتدار در مردم سالاری دینی لطمه بزند. برای نیل به چنین هدف پلیدی است که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی اقدام به شکل دهی جنگ گسترده‌ای کرده اند که در هسته مرکزی آن آمریکای جنایتکار قرار گرفته و برخی از متحدان اروپایی و منطقه‌ای آن از جمله صهونیست‌های جنایتکار و ارتجاع جاهلی آل سعود و برخی از گروهک‌های ضد انقلاب و رو سیاه داخلی در اطراف این هسته نحس امتداد پیدا کرده اند. جبهه‌ای که چند لایه و چند بعدی است و از قدرت مالی و رسانه‌ای همراه با تزویر و جنایت پیشگی برخوردار و پس از سال‌ها سرمایه گذاری روی جنگ نرم، نفوذ و استحاله و تغییر سبک زندگی و درنهایت جنگ نیابتی و بی ثبات سازی پیرامونی، امروز به شکاف درونی با تحریک و فشار بیرونی چشم دوخته اند. آنچه موجب پدید آمدن این تصور احمقانه برای دشمن شده وجود زخمی درونی است که مولد نارضایتی و ناامیدی در مردم و طمع در دشمن شده است. مقابله با این راهبرد دشمن مستلزم ۱-تقویت جبهه انقلاب اسلامی با حضور تمامی نیرو‌های معتقد به گفتمان انقلاب، وفادار به مکتب امام (ره) و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران. ۲- وحدت گرایی و همگرایی در بین تمامی نیرو‌های این جبهه می‌باشد که برای خنثی سازی فشار‌های سه گانه اقتصادی، روانی و عملی دشمن، این جبهه نیز باید در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، و تبلیغی افزایش کارآمدی و رضایت مداری و امید مردم و خنثی سازی جنگ روانی دشمن از یکسو و مبارزه بی امان با مفسدان و فرصت طلبان درون حاکمیت و عناصر نفوذی و همچنین مهار شبکه‌های ضد انقلابی و پادو‌های داخلی دشمن از سوی دیگر حضور موثر و عملیاتی داشته باشند تا با جبران برخی کمبود‌ها و نواقص به رفع مشکلات و حل مسائل اساسی کمک کنند. به عبارتی و وحدت و همگرایی که امکان همکاری و هم افزایی را برای افزایش کار آمدی مقدور می‌سازد، یک ضرورت قطعی برای حفظ سرمایه اجتماعی انقلاب و نظام به حساب می‌آید که به معنی حفظ اعتماد و امید مردم به عنوان پشتیبان نظام می‌تواند دشمن را در تحقق طرح بی ثبات سازی داخلی با تکیه بر شکاف‌های داخلی ناکام گذارد.
کارویژه‌های وحدت و همگرایی در جبهه انقلاب که مقدمه قدرت و کفایت برای کارآمدی و تقویت سرمایه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، عبارتند از::
۱- تبدیل فضای رقابت به فضای همدلی و همکاری؛
۲- امکان استفاده از نیرو‌های توانمند و دلسوز در تمامی جناح‌ها و جریان‌های سیاسی درون جبهه انقلاب؛
۳- تمرکز بر مسائل و مشکلات اساسی کشور و اهتمام به حل آنها؛
۴- مسدود شدن منافذ زمینه ساز سوء استفاده عناصرنفوذی، افراطی و جاهل؛
۵- جلب اعتماد سلایق مختلف در کشور و افزایش سطح اعتماد عمومی به نظام؛
۶- افزایش کارآمدی و امید و نشاط در جامعه به نفع آینده نظام؛
۷- از بین رفتن زمینه منازعات بیهوده و فرسایش قوا در جبهه انقلاب.
با نگاه به موارد فوق، کمک به تقویت وحدت و همگرایی درجبهه انقلاب را در شرایط فعلی باید یک وظیفه و تکلیف انقلابی وحتی میهنی دانست که موارد ذیل به تحقق آن کمک می‌کند:
۱- شناخت و آگاهی نسبت به وضعیت و شرایط کشور و سناریو‌های دشمنان؛
۲- طرد عناصر نفوذی، افراطی و جاهل؛
۳- محور قراردادن ولایت و بازگشت به گفتمان امام (ره) و انقلاب اسلامی،
۴- حل اختلافات در جلسات کارشناسانه و اجتناب از طرح رسان‌های آن؛
۵- توجه به شاخص‌های مکتب حضرت امام (ره) و رهنمود‌های ولایت در تحلیل موضوعات اختلافی؛
۶- ارجاع اختلافات حاد به حکم و مراجع مورد وثوق؛
۷- تقویت اخلاق، معنویت و انگیزه‌های الهی خدمت و مهار نفسانیات قدرت طلبانه.
علاوه بر این تنها کافی است خانواده انقلاب و مدافعان نظام اسلامی به این سفارش امام راحل (ره) توجه و به یاد داشته باشند که پیروزی انقلاب اسلامی با وحدت کلمه صورت گرفت و تداوم آن نیز در گرو حفظ همین وحدت کلمه است. دشمنان ونفوذی‌هایی که تا دیروز اختلاف و تفرقه را در جبهه انقلاب پیگیری می‌کردند، امروز کمر به فتنه گری و بی ثبات سازی در داخل بسته و به کمتر از تسلیم و یا انهدام نظام و حتی تجزیه خاک کشورمان قانع نبوده و امنیت و اقتدار ما را هدف گرفته اند. بنابراین کمک به تقویت وحدت و همگرایی در جبهه انقلاب امروز وظیفه‌ای همگانی است که می‌تواند عبور کشور را از چالش‌های پیش رو مشابه پشت سر گذاشتن چالش‌های بزرگتر در دهه ۶۰ برای ما تضمین کنند.

ارسال نظرات