جمعه ؛ 30 شهريور 1403
23 اسفند 1400 - 10:29

پیام‌های عملیات ویژه اربیل

هر بار که دشمن برای چنین اقدامی نیم‌خیز کرده است، آن‌چنان ضربه سهمگینی از مقاومت منطقه خورده که تا مدت‌ها دچار سرگیجه استراتژیک شده است......
نویسنده :
مرتضی سیمیاری
کد خبر : 11372

پایگاه رهنما:

- عملیات ویژه انهدام دو پایگاه آموزشی مهم موساد در عمق استراتژیک رژیم صهیونیستی در کردستان عراق برای اهل نظر، اشارات قابل‌فهمی دارد.
از مدت‌ها پیش امریکا و رژیم صهیونیستی با اتخاذ رفتار‌های تهاجمی سعی داشتند با راه‌اندازی جنگ زیرسطحی علیه محور مقاومت دست برتری در منطقه پیدا کنند و با تغییر موازنه بازدارندگی با یک تیر دو هدف بزنند. دشمن به دنبال آن بود که با القای اقدامات هیستریک هم محاسبات تهران را بر هم بزند و سایه امنیت ایجادشده از سوی چتر بزرگ مقاومت را برچیند و هم با کشاندن ایران به سمت یک «توافق ضعیف» مسیر عادی‌سازی تجاری، نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را تثبیت کند. تا پیش از این، حمله به برخی مواضع رزمندگان محور مقاومت، جنگ کشتی‌ها و افزایش تنش در حاشیه مرزی بخشی از رفتار تهاجمی واشنگتن و رژیم صهیونیستی در اجرای این برنامه بوده است. به‌صورت طبیعی دستگاه کنترل ادراکی به دشمن باید پاسخ دهد، اما نکته ظریف و هوشمندانه آن بود که پاسخ به نیروی مهاجم باید در تراز و کلاسی بالا صورت می‌گرفت. تا به امروز شیوه پاسخ مقاومت مردمی به رفتار تهاجمی دشمن به‌گونه‌ای بوده است که فرمانده سابق نیروی دریایی رژیم صهیونیستی اعتراف کرده است که در جنگ دریایی (کشتی‌ها) باختیم.
۲- تحلیل نهایی نهاد‌های اطلاعاتی امریکایی و رژیم صهیونیستی آن بوده است که اگر ایران وارد فرایند سازش نشود، باید آن‌ها را به لبه پرتگاه جنگ بکشانیم و به تعبیر خودشان شاخ تهران را بشکنیم، اما هر بار که دشمن برای چنین اقدامی نیم‌خیز کرده است، آن‌چنان ضربه سهمگینی از مقاومت منطقه خورده که تا مدت‌ها دچار سرگیجه استراتژیک شده است. ضربه به ایستگاه‌ها و مراکز آموزشی موساد در اربیل کردستان را باید در همین چارچوب تحلیل کرد. پیش از این جمهوری اسلامی با هوشمندی، خلاقیت و چابکی توانسته است با استفاده از پرتابه‌های خود برای روز‌های متوالی آسمان رژیم صهیونیستی را بسته و ضعف دشمن را به رخش بکشد، عملیات در اربیل فاز دوم آن عملیات دوازده‌روزه است، این عملیات بالستیکی نشان داد که نیرو‌های متخاصم از درون و بیرون آسیب‌پذیر بوده و تبعات تجاوز به سمت مرز‌های مقاومت وارد شدن زخم‌های کاری تا مغز استخوان مراکز طراحی دشمن است.
۳-پس از عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران در پایگاه امریکایی‌ها در عین الاسد، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در ماجرای ترور ناجوانمردانه و شهادت حاج قاسم سلیمانی نقشی نداشته است! فرکانس آن ضربه آن‌چنان شدید بود که تل‌آویو تصمیم گرفت مشارکت خود با امریکایی‌ها در ماجرای خونین فرودگاه بغداد را کتمان کند تا بتواند از مختصات نقشه انتقام خارج شود.
واکنش امریکایی‌ها به ضربه سهمگین به مراکز موساد نشان داد که بایدن تنها حاضر است به‌اندازه یک بیانیه سطحی با رژیم صهیونیستی ابراز هم‌افزایی کند و ضمانت حفظ جان تروریست‌های سنتکام را به سپر بلای صهیونیست‌ها شدن ترجیح داده است. در عالم سیاست هر اقدامی عوض دارد، اما گله ندارد! تجربه افتراق میان دو متحد به‌ظاهر استراتژیک آن هم در یک عملیات روتین و ساده نشان داد اگر روزی مقاومت تصمیم به بالا بردن سطح فشار ببرد، اینرسی دشمن پایین می‌آید و از درون و بیرون دچار اختلاف تحلیل و درنتیجه هم‌پیمانی می‌شود.
۴-شخم زدن پایگاه‌های موساد تنها تمرینی تاکتیکی از سوی شهر‌های موشکی و پهپادی در واکنش به نهایت تلاش و اقدامات تهاجمی دشمن در ماه‌های اخیر برای هدایت ایران به سمت سازش در مذاکرات وین است، حجم آتشبار واقعی را دشمن درزمانی درک خواهد کرد که بذر‌های جنگ ماتریسی مقاومت در جولان رشد کرده جوانه بزند! ضربه اربیل تنها جرقه کوچک از یوم‌الله بزرگی است که می‌تواند تمامی سنگر‌های اجتماعی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده. چنان فشار داخلی را بالا ببرد که با تسریع مهاجرت معکوس سرزمین‌های اشغالی دچار فقر شدید جمعیتی و فروپاشی درونی شود.
البته این عملیات ویژه در اقلیم کردستان عراق پیام ویژه‌ای نیز برای همسایگان دارد، آن‌ها اگر قواعد همسایگی با کشور هژمون را رعایت نکنند، باید هزینه آن را پرداخت کنند. پس از این عملیات هزینه عادی‌سازی نشست صلح آبراهام در اربیل با عوامل برگزاری آن تسویه حساب شد.
۵. عملیات برچیده شدن لانه جاسوسی رژیم صهیونیستی در کردستان عراق، فصلی روشن از تحولات نظامی، سیاسی و امنیتی در جهان است. رهبر انقلاب اسلامی در آخرین پیام خود (به جمع انجمن‌های اسلامی دانشجویی در اروپا) این رخداد‌ها را به مفهوم عبور از «پیچ تاریخی» تبیین فرموده‌اند. در یک دهه گذشته حضرت آقا بیش از ۲۶ بار در سخنرانی‌هایشان از همین عنوان در تفسیر تحولات جهانی پیش‌بینی آینده استفاده فرموده‌اند. معظم له برای عبور از این «پیچ دشوار تاریخی» وظایفی را برای همه نیرو‌ها تعیین فرموده‌اند. رهبر انقلاب در سال ۱۳۹۳ در جمع مسئولان وقت نظام تذکر می‌دهند که راه عبور از پیچ تاریخی «قوی شدن» است. در آن زمان برخی دولتی‌ها به‌جای ایمان داشتن به آن پیش‌بینی الهی از جانب رهبر انقلاب و حرکت در مسیر عزت، فکر می‌کردند که زیر سایه امریکایی‌ها (کدخدا) می‌توان پیشرفت کرد و اروپایی شد، این روز‌ها که اوکراین در آتش شرارت ناتو می‌سوزد و اروپا در اثر کمبود انرژی می‌لرزد، خوب می‌دانیم که عزت ملی ما در همین قوی شدن زیر سایه صلح مسلح است. ضربه سخت به مراکز اطلاعاتی دشمن اولین نشانه‌ها برای عبور از «پیچ تاریخی» باهدف تمدن‌سازی اسلامی است. در جنگ روی‌داده میان قطب‌های قدیمی در شرق و غرب باید یک کلاس بالاتر آمده و خودمان را به‌عنوان «هاب مقاومت» مطرح کنیم. این روز‌ها عقب کشیدن آل‌سعود از مذاکره با تهران نشانه‌هایی مهم برای تفسیرگران دارد! درد این زایمان تاریخی را امریکایی‌ها زودتر از بقیه حس کرده و در حال تخلیه کردن منطقه هستند.

ارسال نظرات