دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
02 اسفند 1400 - 09:05

اهداف دشمن از بازنشر یک فایل صوتی سوخته

فایل صوتی بازنشر شده توسط رسانه‌های دشمن، نشانه‌هایی از یک عملیات روانی در خود دارد. هدف آمریکایی‌ها آن بود که قداست مهم‌ترین رقیب خود در منطقه را شکسته تا بتواند انتقام شکست‌های سریالی را بگیرد.
نویسنده :
مجتبی حقانی
کد خبر : 11144

پایگاه رهنما:

در روز‌های اخیر بازنشر فایل صوتی از گفتگوی دو مسئول وقت سپاه پاسداران درباره تخلفات صورت گرفته در یک پرونده با واکنش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌ها روبرو شده است. این فایل اولین بار در یک کانال تلگرامی بی‌نام‌ونشان منتشرشده و حالا بعد از دو سال عملیات روانی روی آن کلید خورده است. محتوای این فایل حاکی از بررسی احتمال تخلف از سوی برخی اشخاص و نیز اهتمام جدی مسئولان وقت برای پیگیری آن است. فرمانده وقت سپاه بعد از استماع آن گزارش و اطمینان از صحت آن بلافاصله، دستور عزل افراد سوءاستفاده کننده را صادر کرده و این اشخاص را به دستگاه قضایی معرفی کرد.
قوه قضائیه نیز به‌صورت جزء به جزء پرونده را بررسی کرده و متناسب با جرائم، احکام سنگینی، چون زندان و رد مال را صادر کرده است. در یک نوبت حتی یکی از متهمان پرونده به خارج از کشور متواری شده که با اقدامات به‌موقع و ویژه، آن فرد به کشور استرداد داده‌شده و اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت است. درحالی‌که تمامی مراحل قضائی، بازپرسی و دادرسی این پرونده با صحت و سلامت اجراشده و همکاری‌های لازم از سوی نهاد‌های ذی‌ربط در برخورد با عوامل سوءاستفاده کننده با قوه قضائیه انجام‌شده است، به ناگهان رادیو فردا (ارگان رسمی سازمان سیا) با یک تیتر جنجالی از یک افشاگری جدید و مهم در یک پرونده فساد دریکی از مجموعه‌های وابسته به سپاه خبر داده تا به‌نوعی فضای رسانه‌ای را علیه برخی مقامات فعلی و سابق سپاه هدایت کند.
درباره فایل بازنشر شده توسط دشمن و ضدانقلاب چند نکته از اهمیت بالایی برخوردار است.
۱- فایل صوتی بازنشر شده توسط رسانه‌های دشمن، نشانه‌هایی از یک عملیات روانی در خود دارد. هدف آمریکایی‌ها آن بود که قداست مهم‌ترین رقیب خود در منطقه را شکسته تا بتواند انتقام شکست‌های سریالی را بگیرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها مجموعه نظامی است که بعد از جنگ جهانی دوم توانسته است در موضع مقتدرانه به آمریکایی‌ها در عین الاسد ضربه مستقیم بزند. دامنه این اقدام به‌قدری عمیق بود که چندین مقام ارشد پنتاگون از کار برکنار شدند. اهمیت این عملیات ضد تروریستی از جانب جمهوری اسلامی ایران به حدی بود که مقامات آمریکایی پس‌ازآن ضربه، پروژه فشار حداکثری را شکست‌خورده قلمداد کردند. عملیات غرورآفرین و ضربه‌مغزی شدن تروریست‌های سنتکام، بار‌ها پایگاه‌های آمریکایی‌ها در منطقه تیر غیب خورده و آن‌ها را دچار سردرگمی اساسی کرده است.
۲- یکی از محور‌های عملیات دشمن در این ماجرا هجمه به مقام شهید جاوید حاج قاسم سلیمانی بود. ضدانقلاب که از محبوبیت سردار دل‌ها، سخت زخم‌خورده است، اینکه نام شهید سلیمانی در چند جای این فایل آورده شده را مستمسکی برای خدشه دار کردن چهره تابناک این قهرمان بزرگ قرارداد تا بلکه از محبوبیت ایشان بکاهد. بزرگ‌ترین افتخار شهید سلیمانی این بود که پشت میز ننشست و جان خود را بر کف دست در بیابآن‌های عراق و سوریه نهاد و به دنبال مبارزه با اژد‌های هفت‌سر تروریسم تکفیری بود. باوجودآنکه تروریست‌های آمریکایی در فرودگاه بغداد حاج قاسم سلیمانی ویارانش را به شهادت رساندند، همچنان نام قاسم سلیمانی برای آن‌ها یک کابوس محسوب می‌شود! دشمن اگرچه حاج قاسم را به‌صورت فیزیکی ترور کرد؛ اما میراث او، چون گوهری گران‌بها در میان جوانان منطقه باقی‌مانده و قلب‌ها و ضمیر آن‌ها را روشن کرده است. هجمه دشمن به نام سلیمانی به معنای آن نیست که به تارک ابدی ایشان آسیبی وارد کند، بلکه هدف آن بود که ترکی در دیوار بلند مقاومت ایجادشده و سوا لاتی نامفهوم برای اذهان ایجاد گردد؛ تبیین دقیق صورت گرفته نقشه دشمن را ناکام کرد.
۳- سپاه پاسداران به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد حافظ استقلال کشور و نماد قدرت ملی، شاهد کمترین تخلف و فساد اقتصادی احتمالی اعضا بوده و در یک مورد این‌چنینی نیز خود ورود کرده و برخورد نموده است. اما چرا فایل صوتی‌ای از جلسات مسئولان وقت وزارت نفت در زمان پرونده‌هایی، چون استات‌اویل یا کرسنت بیرون نیامد؟ چرا فایل صوتی‌ای از سران دولت سازندگی در خصوص تخلفات شهردار وقت تهران بیرون نیامد؟ در همه این پرونده‌ها مرجع نظارتی از بیرون این دستگاه‌ها وارد شد و فساد را کشف کرد و در برخی موارد از سوی آن نهاد اجرایی نه‌تن‌ها نسبت به برخورد با فساد همراهی نشده بلکه مقاومت‌هایی از سوی برخی مسئولان و جریانات سیاسی وقت برای لاپوشانی فساد مواجه بوده‌ایم. حتی به یاد داریم در دولت قبل، زمانی که جاسوسی یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده کشف شد، مرجع نظارتی درون دولت سعی در تکذیب کردن بی‌حاصل وقوع این جرم کرد.

۴- انتشار فایل صوتی دو فرمانده وقت سپاه، صفت فساد ستیزی این نهاد انقلابی را بیش از قبل آشکار کرد. ماجرای شرکت یاس با درایت مقامات ارشد سپاه شناسایی‌شده و تمامی عوامل سوءاستفاده کننده با شدیدترین برخورد‌ها روبرو گردیدند. به دلیل کارشکنی‌های شدید دولت سابق در طول جنگ با تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه، سپاه مجبور شد برای دور زدن خط تخریبی، شرکتی را برای تأمین منابع مالی موردنیاز تشکیل بدهد؛ اما به دلیل ضوابط نظامی و اساسنامه نمی‌توانست آن را به‌صورت مستقیم خود مدیریت کند. ازاین‌رو مدیریت آن به بخش‌های غیرنظامی سپرده شد. سازمان حفاظت اطلاعات سپاه و نیز فرمانده محترم وقت پس از بررسی گزارش‌ها با همکاری شهردار وقت تهران به‌شدت با عوامل فساد برخورد کرده و هرکدام احکام سنگین انفصال از خدمت، زندان و نیز رد مال دریافت کرده‌اند. صدور احکام سنگین قضایی در آن زمان نشان از موضع دقیق و سنجیده این نهاد انقلابی با عوامل سوءاستفاده کننده بوده است.
۵- دو سال پس از صدور حکم و اجرای آن، هیچ‌گاه رسانه‌های دشمن اقدامات قضایی صورت گرفته را پوشش خبری نداده و حالا با بازنشر یک فایل سوخته و بی‌ارزش سعی در گل‌آلود کردن آب و ماهی گیری از آن را دارند؛ این ماجرا بخشی از روایت تحریف از سوی دشمن است! علی‌رغم تمام جوسازی‌هایی که در این چند سال درباره پرونده یاس صورت گرفت، این ماجرا ن. نشان می‌دهد بدنه و ساختار سپاه علاوه بر بهره‌گیری از نیرو‌های متعهد، با نظارت‌های چندلایه و گسترده به‌گونه‌ای است که امکان تخلفات را به حداقل می‌رساند.

ارسال نظرات