دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
21 بهمن 1400 - 13:37

افتتاح بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی کشور/ ۱۷۵۱ روستای فاقد شبکه سیستان و بلوچستان آبرسانی می‌شوند + فیلم

سیستان و بلوچستان که با وجود توسعه گسترده بعد از انقلاب همچنان پایین‌ترین شاخص دسترسی به شبکه آب در کشور را دارد، حالا میزبان بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی تاریخ است تا تقریباً همه روستاهای فاقد شبکه آب آن آبرسانی شوند.
کد خبر : 11049

پایگاه رهنما:

سیستان و بلوچستان تا پیش از انقلاب کمتر روستا و شهری از آن بود که شبکه آب داشته باشد. بنا به آمار وزارت نیرو شاخص برخورداری جمعیت روستایی از نعمت آب آشامیدنی سال ۱۳۵۷، ۷ درصد بود و ابتدای ۱۴۰۰ به ۷۰.۵ درصد رسیده است.

تعداد روستا‌های دارای سامانه آبرسانی سال ۱۳۵۷، ۱۱۹ روستا بودند و ابتدای ۱۴۰۰ به ۳۰۴۹ روستا رسیدند، میزان خطوط انتقال و شبکه توزیع هم ۵۹۵ کیلومتر در سال ۱۳۵۷ بود و ابتدای ۱۴۰۰ به ۱۶۵۲۸ کیلومتر رسید.

سیستان و بلوچستان که با وجود توسعه گسترده بعد از انقلاب همچنان پایین‌ترین شاخص دسترسی به شبکه آب در کشور را دارد و بیش‌از ۲۵۰۰ روستای این استان فاقد شبکه آب هستند و بسیاری از شهر‌های ان تنش آبی دارند.

حالا در یک نهضت سراسری آب، شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان آبرسانی به یک‌هزار و ۷۵۱ روستای فاقد شبکه آب را شروع کرده است که بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی تاریخ سیستان و بلوچستان با چهار هزار میلیارد تومان اعتبار است.
منبع: تسنیم

ارسال نظرات