جمعه ؛ 30 شهريور 1403
19 بهمن 1400 - 09:24

جشن جهانی شدن گفتمان انقلاب اسلامی

فریاد امام راحل بر سر دنیای کاپیتالیسم، امپریالیسم و همه ایسم‌های استثمارگر و استعمارگر هنوز در گوش وجدان‌های بیدار بشری در اقصی نقاط جهان طنین انداز است
کد خبر : 11010

پایگاه رهنما:

در آغازین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر این نکته مهم تأکید کردند که مستکبران جهان از عالمگیر شدن منطق ظلم ستیزی و استکبارستیزی و از صدور اسلام انقلابی و ظهور و گسترش گفتمان دینی در برابر دنیای کفر و شرک و الحاد و مکاتب انحرافی اعم از لیبرالیزم، سوسیالیزم، کمونیزم و... می‌ترسند. فریاد امام راحل بر سر دنیای کاپیتالیسم، امپریالیسم و همه ایسم‌های استثمارگر و استعمارگر هنوز در گوش وجدان‌های بیدار بشری در اقصی نقاط جهان طنین انداز است. امام (ره) در آیینه تمام نمای قرآن، درخشش حق و افول باطل را در پیروزی و غلبه اسلام بر کفار و استکبار به چشم می‌دید که می‌گفت: من با اطمینان می‌گویم که اسلام ابر قدرت‌ها را بر خاک مذلت می‌نشاند.
چهار دهه پس از انقلاب و در طلیعه چله دوم استقرار جمهوری اسلامی، امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب، شکل‌گیری گفتمان اسلام انقلابی و عالمگیر شدن این گفتمان را علت اصلی دشمنی مستکبران با جمهوری اسلامی برشمرده و جهان امروز را تقابل دوگانه «اسلام و استکبار» معرفی کرده و فرمودند: «انقلاب اسلامی، جهان دو قطبی را به جهان سه قطبی تبدیل کرد و سپس با سقوط شوروی، تقابل دوگانه «اسلام و استکبار» به عنوان پدیده جدید و برجسته شکل گرفت.»‌معظم‌له سه ویژگی برجسته انقلاب اسلامی، «ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان و تسلیم ناپذیری»، «حضور مقتدر ایران در مرز‌های رژیم صهیونیستی و برچیدن بساط نفوذ نامشروع امریکا از منطقه غرب آسیا»، «حمایت جمهوری اسلامی ایران از مبارزان و مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمین‌های اشغالی» را به عنوان حرکت شکوهمند و افتخارآمیز انقلاب و رویکرد جهانی در عمق استراتژیک نظام مقتدر جمهوری اسلامی مطرح کردند.
امروز در چهل و سومین جشن پیروزی انقلاب، دنیای سلطه و در رأس آن امریکای جنایتکار با یأس و حقد و کینه از محقق نشدن نقشه فروپاشی و براندازی جمهوری اسلامی، تسلیم اراده‌های درهم تنیده و پولادین ملت خداجوی ایران شده است. همین سه سال پیش بود که گردنکشان و یاغیان امریکایی در بزم اهریمنی منافقین، دون‌کیشوت وار رؤیای برپایی جشن کریسمس در تهران و ممانعت از جشن چهل سالگی جمهوری اسلامی را در سر می‌پروراندند، اما اینک امنیت ایران در میان بشکه باروت تروریسم غرب ساخته منطقه غرب آسیا برقرار و تهدید دشمن به کلی خنثی شده است و در چهل و سومین جشن پیروزی، مردم ایران سرود خنثی‌سازی تحریم‌ها را سر داده‌اند و مقامات امریکایی یکی پس از دیگری به ناکارآمدی و بی اثر شدن تحریم‌ها اعتراف کرده و معتقدند خروج خفت بار و مفتضحانه آنان از افغانستان و شکست آنان در میدان جنگ با شیرمردان یمنی سبب موقعیت برتر و تقویت ژئواستراتژیکی جمهوری اسلامی ایران شده است.
چهل و سومین بهار انقلاب را در شرایطی جشن می‌گیریم که پس از سقوط طاغوت و محو دیکتاتوری و استقرار مردم سالاری دینی، جمهوری اسلامی ایران با صلابت از گردنه‌های صعب العبور و هزاران فتنه رنگارنگ عبور کرده و گفتمان مقاومت را در جهان استبداد و ظلم، فراگیر ساخته و نظم تفرعن و استکبار ۴۰۰ ساله غرب را نابود و کاخ رؤیای امریکایی را بر سر سردمداران نظام سلطه خراب کرده است. برخلاف وارونه نمایی حقایق و دروغ بافی غرب و شبکه همکار غرب در داخل در جنگ تحریف و روایتگری، جمهوری اسلامی ضمن خاتمه بخشی به الگوی دست نشاندگی امریکا و حافظ منافع امریکا و رژیم تروریست صهیونیستی در منطقه، با غرور و افتخار، دستاورد‌های انقلاب در عرصه مقاومت و عمق راهبردی خود را که گوشه‌ای از آن‌ها به قرار زیر است جشن می‌گیرد:
۱. احیای گفتمان ارزشی و اندیشه دینی و بازگشت به دین.
۲. احیای گفتمان تشیع به‌عنوان پیشرو و پرچمدار ظلم ستیزی.
۳. احیای گفتمان حمایت از مستضعفان و محرومان.
٤. ایجاد گفتمان مقاومت در کل جهان.
۵. شکستن ابهت پوشالی ابرقدرت‌ها به‌ویژه امریکا.
۶. انتقال کانون ترس و وحشت از جبهه مستضعفان به اردوگاه مستکبران.
۷. ایجاد جرئت و باور به مبارزه با نظام سلطه.
۸. الگوسازی برای همه ملت‌های آزادیخواه.
۹. نواخته شدن آهنگ بیداری اسلامی در جهان اسلام.
۱۰. حرکت به سمت وحدت و انسجام جهان اسلام به‌عنوان مقدمه تمدن نوین اسلامی.
۱۱. برهم زدن نقشه نظام سلطه برای چپاول قانونی کشورها.
۱۲. انتفاضه فلسطین و جهانی کردن مبارزه با رژیم صهیونیستی.
۱۳. دفاع از افغانستان و سایر مسلمانان.
۱٤. تبدیل ملت ایران از ملتی منزوی و تحت استعمار امریکا به ملتی انقلابی، ظلم ستیز، شجاع، ایثارگر، شهادت طلب، آرمانخواه، مقاوم خستگی ناپذیر، بصیر، حاضر در صحنه، مسئولیت شناس، دشمن‌شناس و دشمن ستیز، نوع دوست، عزیز و کابوس امریکا.
۱۵. پی ریزی پایه‌های تمدن نوین و بزرگ اسلامی.
۱۶. ارائه الگوی انسان تراز تمدن نوین اسلامی.
۱۷. ارائه «اسلام سیاسی» به عنوان گفتمان جدیددر عرصه جهانی.
۱۸. تحقیر و منفورسازی همه‌جانبه امریکا در منطقه و جهان.
۱۹. فروپاشی نظام دوقطبی درجهان درپی ایجاد اولین کشور مستقل در جهان.
۲۰. ارائه الگوی مبارزه با نظم نوین امریکایی.
سردمداران نظام سلطه اکنون به تکاپو افتاده و به «تحریف و وارونه نمایی حقایق»، «شایعه‌سازی و دروغ پراکنی»، «حاشیه‌سازی (غلبه حاشیه بر متن)»، «دادن آدرس عوضی درباره علت بروز مشکلات»، «بزرگنمایی مشکلات و نقص‌ها»، «تخریب باورها»، «بحران آفرینی»، «ناامیدسازی مردم»، «افزایش تحریم‌ها و فشار»، و «تطهیر رژیم پهلوی» پرداخته‌اند. محور شرارت «غربی، عبری، وهابی» در پروژه تحریف و تضعیف دستاورد‌های انقلاب در پی: «فروپاشی ادراکی و اندیشه ملت»، «شکستن دیوار اعتماد ملی»، «فروپاشی داخلی»، «به تسلیم کشاندن نظام» و «استحاله نظام انقلابی به اسلام امریکایی» است.
ملت سربلند و نستوه ایران جشن چهل و سومین بهار پیروزی را در تقابل با جنگ تحریف راه اندازی جهاد عظیم تبیین و روشنگری با هدف «امیدآفرینی (جهاد امیدآفرینی)»، «اعتماد‌سازی با برافراشتن دیوار اعتماد»، «تقویت روحیه ایمان و باور‌های مردم به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی» و... برگزار می‌نمایند و مقدمات تمدن نوین و بزرگ اسلامی را با برنامه ریزی برای خنثی‌سازی تحریم و تحریف فراهم می‌آورند.

ارسال نظرات