دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
01 اسفند 1400 - 15:54

جهاد تببین انقلاب اسلامی و طاغوت بین المللی

گاهی دشمن به جوانان ما توصیه می‌کند که شبیه امام حسن (ع) صلح کنید، بدون آنکه برای این نسل جدید و تشنه توضیح دهد که امام به دلیل عهد شکنی یارانش مجبور به صلح شد
نویسنده :
مجتبی مطهرنیا
کد خبر : 10975

پایگاه رهنما:

این روزها احتمالاً سؤالات زیادی ذهن جوانان ما را به خود مشغول کرده است، از جمله آنکه تحریم و محاصره‌های دشوار را چگونه می‌توان شکست؟ راه عزت و پیشرفت نهایی انقلاب اسلامی در چهل و سومین سالگرد پیروزی آن از کدام سمت است؟ پاسخ به این دست سؤالات زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم دشمن و عوامل نفوذی آن با دستگاه تبلیغاتی بزرگ به صورت شبانه روزی زیر گوش فرزندان ما پاسخ‌هایی برای این دست پرسش‌ها دارند. دشمن گاهی در پاسخ می‌گوید راه پیشرفت آن است که با آمریکا مذاکره کنید ونتایج آن را چون صلح حدیبیه بپذیرید، بی آنکه توضیح بدهد که قبل از آن صلح، بیعت رضوان میان یاران پیامبر شکل گرفته است. گاهی دشمن به جوانان ما توصیه می‌کند که شبیه امام حسن (ع) صلح کنید، بدون آنکه برای این نسل جدید و تشنه توضیح دهد که امام به دلیل عهد شکنی یارانش مجبور به صلح شد. گاهی نیز دشمن تبلیغ می‌کند که آلمان، ژاپن یا کره جنوبی را ببینید که چگونه بدون داشتن نیروی مسلح قدرتمند این سطح از پیشرفت را تجربه کرده‌اند! بی آنکه به میزان مخارج نظامی آن ها اشاره ای کرده باشد.

گاهی نیز دشمن زمزمه کرده است که دنیای فردا، دنیای بدون موشک است و برای پیشرفت باید دست از مقاومت بردارید. واقعیت آن است که اگر امروز جهادگران عرصه تبیین برای سؤالات نسل جدید پاسخی پیدا نکنند؛ دشمن هزاران جواب برای برخی سؤالات مهم و استراتژیک خواهد یافت. آن‌ها با جملات ناامید کننده و پاسخ‌های جذاب با کم‌ترین هزینه سعی می‌کنند حقیقت را تحریف کرده و انقلاب اسلامی را دچار استحاله کنند. جملاتی چون خزانه خالی است و آمریکا کدخداست، در برابر پاسخ‌هایی چون راه پیشرفت فقط از مسیر نرمالیزاسیون آمریکایی می‌گذرد؛ بخشی از کارزار دشمن در این معرکه است.

امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در دیدار با جمعی از مداحان کشور به مناسبت سالروز ولادت فاطمه زهرا (س) با طرح مفاهیم فوق و بازکردن کلیدواژه‌های آن، مطالب مهمی را فرمودند که باید در آن تأمل کرد و کسانی که اهل انجام وظیفه انقلابی هستند تکالیف خود را در این‌باره روشن کنند. رهبری معظم انقلاب در این دیدار فرمودند: هیئت‌های مذهبی به عنوان یک واحد اجتماعی باید کانون جهاد تبیین باشند. هیئت محل روشنگری است، تبیین و روشنگری مهمترین عرصه جهاد است. هیئت محل پاسخ به سؤالات روز باشند و نقش خود را در مقابل جنگ رسانه‌ای علیه ملت بیابند. رهبر معظم انقلاب به نقش مداحان در هیئت‌های مذهبی در دوران مقدس و خنثی‌کردن فتنه‌های دشمن در 78 و 88 اشاره فرمودند و گفتند: مداحان به معنای واقعی مجاهدپروری و شهیدپروری کردند و در جنگ رسانه‌ای و فرهنگی میان جمهوری اسلامی و دشمن، صدای رسای مداحان انقلابی کارساز بود و امروز این صدای رسا باید همچنان در مقابله با جبهه گسترده دشمن کارساز باشد.

 البته این بار اول نیست که رهبر معظم انقلاب اهمیت جهاد تببین و روایت صحیح را برجسته کرده‌اند. معظم له در سوم خرداد 95 در دانشگاه افسری امام حسین (ع) ضمن تبیین جهاد کبیرتبیین و اهمیت روشنگری در این جهاد فرمودند: این جهاد هوشمندی لازم را دارد، این جهاد اخلاص لازم دارد. این جهاد مثل جهاد نظامی نیست که کسانی در آنجا بدرخشند و چه شهیدشان، چه زنده‌شان و چه جانبازشان مثل قهرمان نشان داده بشوند- که ماها افتخار می‌کنیم به این شهدا و این جانبازان و ایثارگران این جهاد، جهادی است که ممکن است کسی خیلی هم زحمت بکشد، اما چهره او را هیچ کس نشناسد؛ اخلاص لازم دارد این جهاد.

ملت ایران به اندازه عمر انقلاب اسلامی با حملات سنگین رسانه‌ای دشمن با هدف تحریف روبرو بوده است. موسسه آمریکن اینترپرایز که یک اندیشکده نظامی وابسته به پنتاگون است؛ در آخرین برآوردهای خود نوشته است که کشورهای شرق (ازجمله ایران) را می‌توان با جنگ مالتی مدیا دچار مسمومیت شدید کرد. این موسسه نوشته است که رسانه‌هایی چون توییتر؛ اینستاگرام، گوگل و فیس بوک توانسته بیش از ارتش آمریکا روی کشورهای دیگر اثر گذاری مستقیم داشته باشد. دشمن امروز میلیاردها داده‌های مردم را از شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی تحلیل می‌کنند و موانع و سدهایی که در تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی ملت مهیا کرده است دور می‌زنند و در تشخیص حق و باطل در ذهن مردم اخلال می‌کنند. امروز ملت ما درگیر یک جنگ رسانه‌ای تمام‌عیار هستند. در این جنگ «اسلامیت» و «جمهوریت» نظام توأمان مورد هدف است. در سالهای گذشته در اثر کم کاری‌های صورت گرفته از سوی مدیران دولتی وقت بمباران روانی دشمن به شدت آسیب‌های فراوانی وارد کرده و حالا وقت آواربرداری از آن است. تببین و روشنگری دقیق می‌تواند  از سوی جهادگران نقشی مهم در این عرصه داشته و لازم است برای آن یک ستاد راهبری تشکیل شود.

همان گونه پیش از انقلاب، جهاد تبیین در مساجد توانست جو خفقان آور در دوره پهلوی را شکسته و دستگاه عریض و طویل ساواک را متلاشی کند. این بار نیز جهاد تببین و تشریح باید افکار عمومی را در جهت اهداف متعالی انقلاب اسلامی بازیابی مجدد کند. رهبر انقلاب اسلامی (امام خامنه‌ای) دراین باره می‌فرمایند: امام این معنا را آوردند به میدان عمل؛ از آیه شریفه: «اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ اَن تَقوموا لِله مَثنی وَ فُرادی» استفاده کردند برای این معنا، نه اینکه «اَن تَقوموا لِله مَثنی وَ فُرادی» تا بروید نماز بخوانید؛ نه، تا حکومت درست کنید، تا نظام اسلامی درست کنید. امام(ره) از این استفاده کرد، یک نهضت راه انداخت در سال ۴۱، بعد در طول زمان، متفکّرین، علاقه‌مندان، ارادتمندان، شاگردان امام(ره) و در رأس همه خود امام(ره)، این فکر را تغذیه کردند تا منتهی شد به وجود انقلاب، پدید آمدن انقلاب و پیروزی انقلاب و تشکیل نظام برآمده از انقلاب. یعنی ببینید، مفاهیم قرآنی و اسلامی، مفاهیم معرفتی اسلام، این جور می‌تواند در زندگی تأثیر ببخشد وقتی که وارد میدان عمل شد.

رهبر حکیم انقلاب اسلامی با شناخت دقیق از اهداف دشمن با صدور «بیانیه گام دوم انقلاب» برای ادامه راه روشن انقلاب اسلامی، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه گذشته،به‌منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ارائه فرموده‌اند. این بیانیه تحلیلی چون مصباح الهدی، کشتی انقلاب اسلامی را در برابر تلاطم‌های پیش رو حفاظت خواهد کرد. 43 سال پس از پیروزی ملت ایران برطاغوت آماده هستیم که از مرزهای خود عبور کرده و مقاومت منطقه را جهانی سازی کنیم، این نصرت الهی از ما دور نیست.

ارسال نظرات