دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
16 تير 1397 - 10:32
واکنش حسن روحانی به اظهارات برایان هوک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا

نفت ایران صادر نشود نفت منطقه هم صادر نمی‌شود

سردار سلیمانی: برای هر سیاستی که مصلحت نظام اسلامی باشد در خدمت هستیم.
کد خبر : 1067

پایگاه رهنما : 

دکترحسن روحانی در واکنش به تهدید آمریکایی‌ها درباره به صفر رساندن درآمد‌های نفتی ایران هشدار داد در صورت جلوگیری آمریکا از صادرات نفت ایران، صادرات نفت کل منطقه به مخاطره خواهد افتاد. دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در سفر به خود به دو کشور اروپایی و دیدار ایرانیان مقیم سوییس اظهار داشت: یکی از آمریکایی‌ها گفته بود ما می‌خواهیم اصلا نگذاریم ایران نفت صادر کند. قاعدتا او معنی این حرف را خیلی نمی‌تواند تحلیل کند. نفت ایران را نمی‌گذاریم صادر کند معنی‌اش این است که نفت کل منطقه صادر نمی‌شود. مگر امکان‌پذیر است نفت ایران صادر نشود و نفت منطقه صادر بشود؟ قاعدتا نمی‌فهمد این حرفی که می‌زند و می‌گوید من نمی‌گذارم ایران یک قطره نفت صادر کند. اگر شما توانستید، این کار را بکنید و نتیجه‌اش را ببینید چه هست. اخیرا خبرگزاری رویترز به نقل از «برایان هوک» مدیر بخش برنامه‌ریزی سیاست‌گذاری وزارت خارجه آمریکا گزارش داده بود که هدف آمریکا از افزایش فشار بر ایران، به صفر رساندن درآمد‌های نفتی ایران است.
رژیم صهیونیستی نامشروع است
یکی از دیگر سوژه‌های خبر‌ساز در سفر دکتر روحانی به سوئیس موضع وی در خصوص درخواست به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهور سوئیس بود که گویا در مذاکرات خصوصی رؤسای جمهور دو کشور مطرح شده بود. در نشست خبری بین دو رئیس جمهور، آلن برسه رئیس جمهور سوئیس گفت: مایل هستیم این عدم اطمینان را کاهش دهیم. ما در موضوعات دیگر که اختلاف داشتیم صحبت کردیم، از جمله درباره حقوق بشر و من موضع سوئیس درباره وضعیت خاورمیانه و لزوم به رسیمت شناختن رژیم صهیونیستی را یادآور شدم. دکتر روحانی نیز در پاسخ به این سؤال به ارائه موضعی قاطع پرداخت و گفت:، چون آقای رئیس جمهور اشاره کردند به مسئله رژیم صهیونیستی من می‌خواهم تأکید کنم بر اینکه در صحبت‌های دیروز با آقای رئیس جمهور به صراحت گفتم ایران رژیم صهیونیستی را نامشروع می‌داند و فعالیت‌هایش را در منطقه تجاوزکارانه می‌داند.
سردار سلیمانی از مواضع رئیس جمهور استقبال کرد
در نامه سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی خطاب به دکتر روحانی می‌آید: آنچه از فرمایشات حضرتعالی در رسانه‌ها منعکس شد مبنی بر این که اگر نفت جمهوری اسلامی ایران صادر نشود، تضمینی برای صدور نفت کل منطقه نمی‌باشد و بیانات بسیار ارزشمندی که در موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به رژیم صهیونیستی فرمودید، مایه مباهات و افتخار است. حقیر به عنوان سرباز ولایت و این ملت سرفراز و با همه جان به حضور جنابعالی عرض می‌کنم: این همان دکتر روحانی است که ما شناخت داشتیم و داریم و می‌بایست باشد. شما با سخنان حکیمانه ارزشمند و قدرتمندانه خودتان رهبر عزیز، ملت بزرگوار ایران اسلامی و مسلمانان جهان را سرافراز نمودید. دست شما را برای ایراد این سخنان به موقع، حکیمانه و صحیح می‌بوسم و برای هر سیاستی که مصلحت نظام اسلامی باشد در خدمت هستیم.

ارسال نظرات