دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
13 دی 1400 - 12:19

ترور مجازی «حاج قاسم» ادامه دارد

واقعیت این است که عملیات ترور «حاج قاسم سلیمانی» در سحرگاه ۱۳ دی ماه ۹۸ در فرودگاه بغداد تمام نشد و این عملیات همچنان ادامه دارد
نویسنده :
حامد کرمانی‌زاده
کد خبر : 10614

پایگاه رهنما:

واقعیت این است که عملیات ترور «حاج قاسم سلیمانی» در سحرگاه ۱۳ دی ماه ۹۸ در فرودگاه بغداد تمام نشد و این عملیات همچنان ادامه دارد؛ فقط شکل عملیات عوض شده است! آن‌هایی که داعش و النصرة و گروه‌های تکفیری دیگر را تجهیز کردند و به جان مردمان مظلوم منطقه انداختند و هدف نهایی‌شان هم ایران و ایرانیان بود، بعد از ترور فیزیکی قهرمان مبارزه با تروریسم تکفیری – غربی، حالا رو به ترور مجازی او آورده‌اند.

از همان روز‌های نخست بعد از ترور بزدلانه حاج قاسم به فرمان «ترامپ قمارباز»، شبکه اجتماعی «اینستاگرام» شمشیر را از رو بست و هرچه پست و عکس با نام حاج قاسم یا با هشتگ‌های مرتبط با او منتشر می‌شد، همگی را حذف می‌کرد! حتی اگر آن پست با میلیون‌ها دنبال‌کننده یا صد‌ها هزار بازنشر همراه می‌شد! پاسخی هم که به صاحبان این پست‌ها یا صفحات ارسال می‌شد، یکسان بود؛ چیزی شبیه به این پیام تهدیدآمیز که محتوای منتشر شده خلاف مقررات و موازین این پیام‌رسان است و اگر دوباره تکرار شود، کلا بی‌خیال صفحه‌تان شوید! به همین راحتی و با همین میزان تناقض!

البته این تناقض و دوگانگی تهوع‌آور، چیز عجیبی نبود؛ چراکه بالاتر از اینستاگرام و امثال آن، نهاد‌های حقوق بشری و حقوقی بین‌المللی هستند که سال‌های سال در قبال استاندارد‌های دوگانه مدعیان دموکراسی و حقوق بشر مُهر سکوت به لب‌هایشان زده بودند و به روی خودشان هم نمی‌آوردند که آمریکا و هم‌پیمانان اروپایی و منطقه‌ای آن، مثل آب خوردن تروریست‌هایی را تجهیز و پشتیبانی می‌کنند که با فریاد دین، سر زن و مرد و طفل بی‌گناه را گوش تا گوش می‌بُرند و کسی هم جلودارشان نیست، اما اگر کسی مثل «حاج قاسم سلیمانی» و یارانش بر اساس موازین بین‌المللی و با دعوت دولت‌های قانونی عراق یا سوریه به داد مردمان این کشور‌ها بروند و حرم‌های مقدسه را هم از خطر این تروریست‌های وحشی در امان نگه دارند، این کارشان می‌شود دخالت در امور داخلی کشورها! اما مسئله اینجاست که اینجا پای یک پیام‌رسان و شبکه اجتماعی در میان است که مقتضای ذات آن، آزادی جریان اطلاعات و آگاهی‌بخشی است، اما ظاهرا دست مدیران این پیام‌رسان‌ها با آن‌هایی که داعش و امثال داعش را زاییدند، در یک کاسه است که اگر نبود، حداقل بعد از حذف فیزیکی سردار مبارزه با داعش، عکس‌ها و پست‌های مرتبط با او را حذف نمی‌کردند و منتشرکنندگان را تهدید نمی‌کردند.

هرچند در همان روز‌هایی که اینستاگرام اقدام به این ترور مجازی یک قهرمان بین‌المللی کرد، انتظار می‌رفت که مثلا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت وقت با مدیران آن رسما مکاتبه کند و هشدار بدهد که اگر دست از این هنرنمایی مزورانه برندارید، با توجه به خیزش عمومی شکل گرفته در ملت ایران – تدبیر متقابل می‌کنیم تا حداقل به اندازه سهم قابل توجه کاربران ایرانی به منافعتان ضربه بخورد، اما خب ظاهرا سیاست آن دولت چیز دیگری بود و خبری از این مکاتبات نشد.

حالا و در دو سالگی روز‌های بدون «حاج قاسم»، دوباره اینستاگرام پرده دیگری از هنرنمایی‌های روشنفکرانه دروغین صاحبانش را رو کرده و در روز‌های گذشته، ۱۳ میلیون محتوای منتشر شده ذیل هشتگ

سایر شبکه‌های اجتماعی هم هرچند مانند اینستاگرام شمشیر را از رو نبسته‌اند، اما ترور مجازی «حاج قاسم» و تحریف واقعیت‌هایی که درباره او و همرزمانش وجود دارد، در آن شبکه‌های مجازی هم کم و بیش ادامه دارد. در سایر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها هم – اگرچه موج‌های ایجاد شده توسط علاقمندان و دلدادگان سردار مقاومت فضا را تغییر داده –، اما حرکت‌های نرم و زیرپوستی علیه او کماکان ادامه دارد؛ با این توضیح که بیرونی‌ها با انتشار هدفمند و منظم پست‌های خاص، این دروغ را القاء می‌کنند که حضور حاج قاسم و یارانش در میدان خطر، برای دخالت در امور داخلی کشور‌ها و جنگ‌افروزی بوده و آنچه ارتش تروریستی آمریکا به دستور ترامپ انجام داد، دفاع از منافع آمریکا در جهان بوده است!

دنباله‌های داخلی آن‌ها هم، با دنبال کردن خط خبری عادی‌سازی روابط با آمریکا (قاتلان حاج قاسم)، تلاش کرده‌اند تا جنایت رخ داده را در حد یک حادثه و سوء تفاهمی که باید زودتر برطرف شود، تقلیل بدهند و این تروریسم رسانه‌ای و مجازی همچنان ادامه دارد.

ارسال نظرات