پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
11 تير 1397 - 08:55
شکار باارزش یمنی ها؛

فرمانده امریکایی اسیر حوثی‌ها شد

رسانه‌های یمنی نوشتند: یکی از فرماندهان شرکت آمریکایی 'بلک واتر' که برای امارات در یمن می‌جنگند و نزدیک به 'محمدبن زاید' ولیعهد امارات است به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اسیر شد.
کد خبر : 1041

پایگاه رهنما به نقل از ایرنا ، این رسانه اعلام کردند: یک شخصیت نزدیک به محمدبن زاید ولیعهد امارات که به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اسیر شد می‌تواند تغییراتی راهبردی را به سود یمنی‌ها رقم بزند.
این رسانه‌ها به نقل از منابع آگاه اضافه کردند که شخص اسیر شده از فرماندهان میدانی و از اتباع آمریکاست.
صاحب صفحه افشاگر 'بدون سایه' در توئیتر که احتمال می‌رود از افسران دستگاه امنیتی امارات باشد نیز اعلام کرد که ارتش یمن و گروه انصارالله توانسته اند یکی از فرماندهان شرکت آمریکایی 'بلک واتر' که برای امارات در یمن می‌جنگند را اسیر کنند.
بلک واتر یک شرکت خصوصی و امنیتی نظامی امریکایی است که با دریافت پول هنگفت
خدمات نظامی ارایه می‌دهد.
وی افزود: الحوثی یکی از فرماندهان بلک واتر که با ما قرارداد امضا کرده بود را اسیر کرده است و به زودی فیلمی در این باره منتشر خواهد کرد.
برخی رسانه‌های یمنی نیز نوشتند: ارتش یمن ماهی بزرگی را در ساحل غربی صید کرده است و روز‌های آینده شاهد تحولات راهبردی به سود ارتش یمن خواهیم بود.
این درحالی است که وزیر مشاور در امور خارجی امارات اعلام کرده است: عملیات نظامی در 'الحدیده' در غرب یمن به صورت موقت متوقف می‌شود.
'انور قرقاش' روز یکشنبه در یک توئیت ادعا کرد که این اقدام در راستای تسهیل ماموریت ' مارتین گریفیتس' نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن برای تسلیم بی قید و شرط بندر الحدیده صورت می‌گیرد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات