پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
18 آذر 1400 - 16:39
خبر

تل آویو و واشنگتن بدنبال برگزاری مانور نظامی برای مقابله با ایران هستند

گزارش ها از تلاش صهیونیست ها برای اقدامات ایران هراسانه حکایت دارد.
کد خبر : 10407

پایگاه رهنما:

در حالی که در هفته‌های اخیر، اخبار مربوط به تلاش صهیونیست‌ها برای مانع‌تراشی در مسیر مذاکرات  جدید «وین» برای «رفع تحریم‌ها» و احیای برجام بشدت افزایش یافته است، گزارش‌های جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها تلاش دارند برای وحشت‌پراکنی، رزمایشی ضدایرانی با شرکای آمریکایی خود برگزار کنند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک عضو ارشد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گزارش کرده است که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا قصد دارند روز پنجشنبه درباره برگزاری یک رزمایش علیه تأسیسات هسته‌ای ایران با یکدیگر دیدار کنند.

طبق گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، در حالی که این مقام آمریکایی حاضر به بحث درباره جزئیات رزمایش احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی نشده است اما شبکه صهیونیستی «کان»، پیشتر در روز چهارشنبه گزارش کرد که رزمایش ضدایرانی واشنگتن و تل‌آویو شامل دهها هواپیما از جمله جنگنده اف ۳۵، اف ۱۶ و اف ۱۵، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی و تانکرهای سوخت‌گیری می‌شود.

در گزارش کان آمده است که رژیم صهیونیستی قصد دارد که رزمایش مشترک با آمریکا را بر فراز دریای مدیترانه انجام دهند تا مسافتی را که جنگنده‌ها باید برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران طی کنند و حدود یکهزار کیلومتر است، شبیه‌سازی کنند.

نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی حاضر به پاسخگویی به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره گزارش کان نشدند اما با این حال، این شبکه صهیونیستی گزارش کرده است که احتمالاً رزمایش مذکور در نیمه اول سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

انتشار این گزارش در حالی صورت گرفته که دو روز پیش از آن، «ویلیام برنز»، رئیس سازمان جاسوسی آمریکا موسوم به سیا در نشستی به این موضوع اعتراف کرد که این سازمان هنوز هیچ شواهد و مدرکی مبنی بر تصمیم ایران برای تسلیحاتی کردن برنامه هسته‌ای خود پیدا نکرده است.

ویلیام برنز در این نشست همچنین درباره مذاکرات وین گفت: ایرانی‌ها همچنان مذاکره را جدی نمی‌گیرند و البته خیلی زود معلوم خواهد شد که آن‌ها چقدر جدی هستند.

برنز در حالی به عدم وجود شواهد برای اهداف تسلیحاتی برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرده که آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در گزارش‌های پیشین خود پای بندی ایران به تعهداتش را مورد تائید قرار داده بود.

منبع: الوقت

ارسال نظرات