جمعه ؛ 30 شهريور 1403
12 آبان 1400 - 10:22

شیطان بزرگ ضعیف‌تر و پر سر و صداتر

۱۳ آبان ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی استکبارستیزی نام گرفته است.
نویسنده :
حسن رضایی
کد خبر : 10135

پایگاه رهنما:

سال ۱۳۵۸ دانشجویان پیرو خط امام سفارت آمریکا در تهران را تصرف کرده و بساط این لانه جاسوسی و توطئه را برچیدند. آمریکایی‌ها علاقه فراوانی دارند که مبدا روابط خصومت آمیز میان دو کشور را چنین روزی معرفی کنند و نمی‌گویند چه کردند و چه شد که چنین اتفاقی رخ داد.

با گذشت ۴۲ سال از این واقعه مشخص می‌شود که آن حرکت نه تنها اشتباه نبوده بلکه درست و بجا نیز بوده است. این را آمریکایی‌ها با رفتار و مواضع خود به اثبات رسانده اند و نشان داده اند به راستی لقب «شیطان بزرگ» برازنده آنهاست.

عده‌ای از سال‌ها پیش و همچنان تا امروز سعی دارند چهره کریه آمریکا را بزک کرده و با ادبیاتی عوام فریبانه و ظاهری نرم از لزوم فراموش کردن خصومت‌ها و آشتی میان دو کشور بگویند. حال آنکه طی این چهار دهه، دشمنی آمریکا با ایران و مردمش نه تنها کاهش نیافته بلکه ابعاد گسترده تری نیز یافته است. آن‌ها خود اعتراف دارند که شدیدترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران اعمال کرده اند. تحریم‌هایی که به طور مستقیم زندگی مردم ایران را نشانه رفته و هدفی جز بی ثباتی کشور و در نهایت واداشتن جمهوری اسلامی به تسلیم ندارد.

تحریف کنندگان فقط آمریکا را بزک نمی‌کنند. دسته‌ای از آن‌ها پا را از این نیز فراتر گذاشته و انگشت اتهام را به سوی جمهوری اسلامی می‌گیرند و مدعی هستند این ما هستیم که دشمنی و خصومت می‌کنیم و رفتار آمریکا بازتاب رفتار ماست و این ماییم که باید خود را تغییر دهیم و به اصطلاح آمریکایی‌ها نرمال شویم!

نمود بارز خصومت و وقاحت آمریکا را می‌توان این روز‌ها در ماجرای پرونده هسته‌ای به عینه دید و لمس کرد. آمریکایی‌ها سه سال پیش از برجام خارج شدند و پیش از آن نیز به تعهدات خود عمل نمی‌کردند. اما امروز انگشت اتهام را به سوی ایران دراز کرده و از لزوم پایبندی تهران به تعهدات خود می‌گویند! وقتی هم که ایران خواسته منطقی و حداقلی خود برای رفع واقعی تحریم‌ها را بیان می‌کند، می‌گویند ایران اهل مذاکره نیست و کارشکنی می‌کند!

با تغییر دولت در ایران و عوض شدن ریل دیپلماسی، شیطان بزرگ بار دیگر حربه ارعاب را در پیش گرفته است. دنیس راس، مشاور سیاست‎خارجی اوباما به تازگی گفته است: «ایران، مذاکرات را به عنوان امتیاز به ما تلقی می‌کند. تهران فکر می‌کند بالا و پایین کردن ترس از برنامه‎ هسته‌ای‎اش، باعث می‎شود که رفع تحریم‌ها بیشتر از آنچه در برجام آمده باشد و در ازای آن ایران امتیاز‌های کم‎تری بدهد. برای اینکه به دیپلماسی شانس بدهیم باید ایران را بترسانیم.»

آمریکایی‌ها برای آنکه تهدید خود را معتبر جلوه دهند، از سگ هار خود در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی هم استفاده می‌کنند. در همین رابطه در روز‌های گذشته یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی بدون ذکر نام در مصاحبه با رسانه سعودی اینترنشنال مدعی شده است که «به‌خاطر وجود برجام، حمله به ایران اولویت اول نیروی هوایی اسرائیل نبود. اما اکنون این موضوع به اولویت اول نیروی هوایی اسرائیل مبدل شده است.»
وی در ادامه مدعی شد: «برنامه اصلی نیروی هوایی اسرائیل برای سال ۲۰۲۲ آمادگی برای حمله احتمالی به ایران است». همچنین چندی پیش فرمانده واحد هوایی در نیروی هوایی ارتش اسرائیل مدعی شد که «این نیرو برای حمله به تأسیسات اتمی ایران آمادگی دارد، حتی اگر لازم باشد این حمله به‌صورت فوری انجام شود.»
روزنامه تایمز اسرائیل نیز در خبری مشابه مدعی شد: «نیروی هوایی این رژیم پس از اختصاص بودجه و بروز رسانی برنامه‌های آموزشی، تمرینات خود برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را از سال آینده آغاز خواهد کرد.»

این ادعا‌ها در حالی است که وزیر خارجه آمریکا نیز چندی پیش گفته بود اگر با مذاکره به نتایج دلخواه درباره ایران نرسیم، گزینه‌های دیگر را مد نظر قرار خواهیم داد. در روز‌های گذشته رسانه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در گزارشی درباره چگونگی اخذ امتیازات موشکی و منطقه‌ای از ایران در پوشش احیای برجام، نوشته بود: «در حال حاضر، به‌نظر می‌رسد که رهبر معظم ایران، آیت‌الله خامنه‌ای، معتقد نیست که یک تهدید نظامی قریب‌الوقوع برای کشورش وجود دارد و او بر اساس این ارزیابی عمل می‌کند.
اگر رهبر ایران متقاعد شود که تهدید جدی است، به‌ویژه با کمک ایالات متحده، او احتمالاً مسیر خود را تغییر خواهد داد.»
رژیم اسرائیل در کنار آمریکا و تروئیکای اروپا به خیال خام خود در پی آن هستند تا با ایجاد اختلال محاسباتی در ایران، معادلات و محاسبات طرف ایرانی را به هم بریزد و با این ترفند، بدون هیچ جنگی، طرف مقابل را تسلیم کرده و خلع سلاح کند. به عبارت دیگر، لاف‌زنی درباره حمله نظامی به ایران برای این است تا حاکمیت ایران به این مسئله‌ترغیب شود تا با دائمی کردن برجام و تعمیم توافق هسته‌ای به دیگر مولفه‌های قدرت، از وقوع جنگ پیشگیری کند.

این ماهیت واقعی استکبار است. روزی طرف مقابل را با وعده و وعید‌های توخالی فریب می‌دهد و روزی دیگر حربه ارعاب را بکار می‌برد تا به امتیازات مد نظر خود دست یابد. رهبر معظم انقلاب اسلامی فروردین سال ۹۶ درباره این ترفند آمریکایی‌ها اینگونه می‌گویند؛ «شگرد کار ابرقدرت‌ها و قدرت‌های بزرگ متجاوز تشر زدن است؛ این را بار‌ها ما گفته‌ایم. قدرت‌های متجاوزی که می‌خواهند در همه‌جا دست دراز کنند و همه‌جا دخالت کنند و به همه‌ی کشور‌ها کار داشته باشند و در همه کشور‌ها برای خودشان منافع تعریف کنند و اگرچنانچه آن منافع به هم خورد، بگویند فلان دولت، فلان کشور، فلان نظام با منافع ما برخورد کرده -یعنی در هر کشوری، در هر منطقه‌ای برای خودشان منافع تعریف می‌کنند بدون حق، بدون منطق، بدون یک استدلال صحیح؛ ابرقدرت‌ها این‌جوری هستند-، برای اینکه بتوانند این منافع را تأمین کنند و دولت‌های هر منطقه‌ای را بتوانند وادار به اطاعت کنند، از خودشان بزرگ‌نمایی می‌کنند، تشر م. یزنند، اخم می‌کنند. یادتان هست اخم‌هایی که بعضی از دولت‌های قبلی آمریکا می‌کردند، حالا هم یک‌جور دیگر.»

۴۲ سال از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا می‌گذرد، اما ماهیت آن‌ها تغییر نکرده است؛ فریبکاری، قلدری و تهدید‌های توخالی. البته یک چیز در این معرکه تغییر کرده است. جمهوری اسلامی نسبت به سال ۵۸ بسیار قوی‌تر شده و آمریکا بشدت ضعیف شده است تا جایی که تحلیلگران سرشناس آن از دوران افول آمریکا می‌گویند. در چنین شرایطی بر کسانی که چنین آمریکا را بزک می‌کنند و به تهدید‌های آن ضریب می‌دهند، چه نامی باید نهاد؟!

ارسال نظرات