- واشنگتن و تلآویو بدنبال اجرای پروژه دولت عون در بغداد و تلاش برای خلع سلاح مقاومت
- هزاران سرباز صهیونیست گرفتار تله مجازی شدهاند
- لبنان در دو قاب؛ بیروت واقعی را باید از چه دریچهای نگریست؟
- ساز ناکوک بیروت
- تکذیب یک گزارش جنجالی از روابط باکو - تل آویو در جنگ ایران | چرا تهران نگران است؟
- بوسه گیوتین زمان بر گردن نتانیاهو!
- طرح تلآویو برای جهتدهی افکارعمومی با سیاستهای صهیونیستی
- از خلیج فارس تا لبنان، جنگ چگونه متوقف میشود؟
- از ایران سپاسگزاریم/ تا زمانی که تجاوز ادامه دارد، ما با تمام توان خود با آن مقابله خواهیم کرد
- معمای استراتژیک | محاسبات امنیتی احمد الشرع در حفظ پایگاههای روسیه در سوریه
- شکست سخت قدرتنمایی نتانیاهو در آزمون ضاحیه
- اولین پایگاه نظامی فرامرزی چین در جایی که آن را «محرک احتمالی جنگ جهانی سوم» میدانند!
- انفجارهای شدید در بحرین و کویت/ سنتکام حملات به پایگاههایش را تأیید کرد
- توافق روی کاغذ، جنگ در میدان؛ روایتی از ناکامی شورای صلح غزه
- روسیه، از همسایه شمالی افغانستان تا متحد نظامی طالبان
۱۸ خرداد ۱۴۰۵ از ایران سپاسگزاریم/ تا زمانی که تجاوز ادامه دارد، ما با تمام توان خود با آن مقابله خواهیم کرد
سخنرانی شیخ نعیم قاسم دبیرکل حزب الله به مناسبت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد که طی آن به آخرین تحولات سیاسی و میدانی نیز میپردازد.
دبیرکل حزبالله گفت: با وجود تمام مشکلاتی که انقلاب اسلامی ایران با آن مواجه بود، ایران در تمام جبههها پیشرفت کرده و از جنبشهای آزادیبخش حمایت کرده است.
وی بیان کرد: انقلاب ایران با پیشینه اسلامی و مبتنی بر اصول مقاومت در برابر بیعدالتی و اشغال آغاز شد و اعلام کرد که نه شرقی است و نه غربی.
شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه غرب و آمریکا، ایران را به عنوان الگویی از صداقت و عدالت نمیپذیرند؛ بلکه میخواهند آن را مطیع منافع و استبداد خود کنند، عنوان کرد: مقاومت در لبنان از رویکرد و اندیشه امام خمینی الهام گرفته شده است، اما ما برای سرزمین و مردم خود میجنگیم.
مقام ارشد حزبالله ادامه داد: ما از ایران به خاطر کمک به ما برای بازپسگیری سرزمین و حقوقمان در مواجهه با تجاوز اسرائیل و آمریکا، علیرغم درگیریهای بزرگش، تشکر میکنیم.
دبیر کل حزبالله با اشاره به اینکه نتیجه مذاکرات مستقیم پوچ، تحقیرآمیز و شرمآور برای لبنان توسط بخشهای وسیعی از مردم لبنان کاملاً رد شده است، تصریح کرد: اعلامیه واشنگتن اصول اساسی مورد نظر آمریکا و اسرائیل را برای تسلیم لبنان به پروژه اسرائیل بزرگ ترسیم میکند؛ اینکه هدف اصلی خلع سلاح مقاومت به عنوان نقطه شروع هر توافقی باشد، به معنای نابودی قدرت لبنان و تهدیدی وجودی برای نابودی مردم مقاوم آن است.
وی افزود: این اعلامیهای برای خرابکاری در لبنان، بیثبات کردن آن و دامن زدن به درگیری بین لبنانیها است.
شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه هدف اعلامیه واشنگتن ایجاد اختلاف بین لبنانیها است تا اسرائیل بتواند از طریق سیاسی به چیزی که از طریق نظامی نتوانسته به آن دست یابد، دست یابد، گفت: این برای هر کسی که خواهان عزت و افتخار است و میخواهد خون شهدا، مجروحان، زندانیان و این ملت بزرگ و فداکار را حفظ کند، غیرممکن است.
مقام ارشد حزبالله تاکید کرد: اعلامیه واشنگتن نقشه راهی برای نابودی بخشی از مردم لبنان و به بردگی کشیدن بقیه است؛ قرار گرفتن مسیر امنیتی تحت لوای آتشبس ساختگی، مانند رویای شیطان برای ورود به بهشت است.
دبیرکل حزبالله بیان کرد: آتشبس باید جامع باشد؛ هیچ جدایی بین جنوب و بقیه لبنان وجود ندارد و نمیتوان به دشمن اجازه داد تا در لبنان دست به کشتار بزند.
وی با اشاره به اینکه تا زمانی که اشغال وجود دارد، مقاومت ادامه خواهد یافت، عنوان کرد: ما هیچ تعهدی برای خودداری از مقاومت در برابر تجاوز و پاسخ به آن ندادهایم؛ تا زمانی که تجاوز ادامه دارد، ما با تمام توان خود با آن مقابله خواهیم کرد.
مقام ارشد حزبالله افزود: تا زمانی که روستاهای ما ناامن، بمباران شده، ویران شده و مردم ما کشته شوند، شهرکها امن نخواهند بود، شاهد قدرت و صلابت ما باشید.
شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه هیچ کس حق دخالت در امور داخلی لبنان و سازماندهی زندگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مردم لبنان را ندارد، تاکید کرد: ما در مواجهه با تجاوز به وحدت ملی پایبندیم و این برای همه ما یک نقطه قوت است؛ ما به وحدت ملی در مواجهه با تجاوز پایبندیم و این برای همه ما یک نقطه قوت است.
وی افزود: ما مسئولین را مسئول انجام وظیفه خود در رسیدگی به نقص شکاف داخلی لبنان ناشی از انتخابهای سیاسیشان میدانیم؛ مسئولین مسئول آغاز اقدامات و گفتوگوهایی هستند که مردم لبنان را در مواجهه با تجاوز اسرائیل علیه کشورمان متحد کند.
دبیرکل حزبالله با اشاره به اینکه در درجه اول مردم کشور باید در مواجهه با تجاوز به تفاهم برسند و سپس میتوانیم پس از آن در چارچوب قانون اساسی، توافق طائف و همزیستی به مسائل خود بپردازیم، گفت: ما از مسئولین میخواهیم که این نمایش مضحک و تحقیرآمیز به نام مذاکرات مستقیم را متوقف کنند؛ با متحد کردن همه مردم خود پیرامون گزینه یک کشور مستقل تحت مدیریت خود، که دشمنان ناگزیر تسلیم آن خواهند شد، قویتر شوید.
مقام ارشد حزبالله اظهار کرد: هدف اصلی باید حاکمیت لبنان باشد -هدفی که از طریق تنها راه حل قابل دستیابی است: توقف تجاوز اسرائیل علیه لبنان.
شیخ نعیم قاسم گفت: تنها دغدغه ما توقف تجاوز همه جانبه است که از طریق آتشبس و عقبنشینی اسرائیل حاصل میشود.
ارسال نظرات