- اکنون وظیفه ما چیست؟
- تاثیر فریادهای مردم چه بود؟
- سند تسلیم ترامپ!
- نقدی بر شتابزدگی در تحلیل یک چارچوب محرمانه
- یک حرف بس است !
- جهانیان به زودی طنین پیروزی ایران و ایرانی و غلبه مقاومت بر دشمن متجاوز را خواهد شنید
- آچمز محاسبات ترامپ - نتانیاهو در عملیات نصر
- آمدند، سیلی خوردند، رفتند
- تهدید معتبر ترامپ در برابر تهدید معتبرتر ایران!
- جلسه برای بررسی متن پیش نویس تفاهم اولیه در حال برگزاری است/ تحولات را رصد میکنیم و آخرین وضعیت را بیان میکنیم
- مسئولان در صف اول شهادت یا فساد؟
- موشکهای ایران از روی ترامپ و نتانیاهو رد شدند!
- تداوم مکتب در منشور حکمرانی رهبر سوم
- یادداشت ها / نظم مقاومت، نظم جدید غرب آسیا
- تقدیر فرماندهی کل سپاه از مداحان و هنرمندان حاضر درکنار مردم مبعوث شده
۲۷ خرداد ۱۴۰۵ نشست ترامپ و شی: آیا میتوان در مورد ایران پیشرفت کرد؟
نویسنده: برونون مدوکس
اندیشکده: چتم هاوس لندن (Chatham House)
سیاستهای ترامپ در دوره دوم ریاستجمهوریاش عملاً به تقویت موقعیت چین انجامیده است؛ از لغو یارانههای فناوری پاک و وضع تعرفه بر متحدان آسیایی تا زیر سوال بردن ناتو. اکنون درگیری نظامی با ایران و بنبست تنگه هرمز، توجه و منابع آمریکا را محدود کرده، در حالی که چین برنامه پنجساله خود را برای تسلط بر تولید پیشرفته اجرا میکند.
در نشست پکن، احتمال اصلی آن است که ترامپ برای کسب «پیروزی» پیش از انتخابات میاندورهای، امتیازات استراتژیک بلندمدت را در برابر معاملات تجاری کوچک واگذار کند. مسائل حیاتیتری در میان است: تنش چین-ژاپن، ادعاهای قطب شمال، تواناییهای ضدماهوارهای پکن و همکاری هوش مصنوعی. در مورد ایران، چین اهرم نفوذ دارد اما آن را رایگان به کار نخواهد گرفت.
ارسال نظرات